Sergio Pérez vůbec nepochybuje o tom, že v McLarenu budou jeho bídné kvalifikační výkony minulostí.
Kvalifikace mohou být letos bez Lewise Hamiltona pro McLaren potenciální slabinou, kterou možná bude muset částečně zohlednit při designu svého vozu: ani Jenson Button ani nově příchozí Pérez nejsou považovány za hvězdy jediného kola.
Pověst ne příliš úspěšného kvalifikanta provází Sergia již z dob před tím, než vstoupil do Formule 1. Ve Formuli 3 a v GP2 musel pravidelně spoléhat na své lepší výkony v den závodu. Ačkoliv loni dojel do cíle velkých cen třikrát na pódiu, vždy to dokázal po startu z hloubi pole (v Malajsii z 9., v Montrealu z 15. a v Monze ze 12. místa).
Pérez si uvědomuje, že kvalifikace jsou jeho slabší stránkou a že se nemůže spoléhat pouze na lepší techniku McLarenu, má-li bojovat o pole position: "Musíme v kvalifikacích mnohem více útočit a získat maximum. Samozřejmě vím, že je třeba se v tom zlepšit. Není to tak, že sednete do špičkového vozu a stanete na pole position."
Sergio Pérez nechce spoléhat pouze na lepší techniku, ví, že se musí v kvalifikacích zlepšit(foto: McLaren Mercedes)
"Mám před sebou práci, ale nedělám si starosti o kvalifikační rychlost - myslím, že se budu pohybovat nahoře. Pokud dám vše dohromady, dokážu maximalizovat potenciál vozu - a to je pro pilota tou nejdůležitější věcí," dodává pro Autosport pilot, který se dokázal kvalifikovat loni i jako čtvrtý (Belgie) a pátý (Španělsko, Japonsko), ale ani jednou v těchto případech do cíle nedojel.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.