Sergio Pérez vůbec nepochybuje o tom, že v McLarenu budou jeho bídné kvalifikační výkony minulostí.
Kvalifikace mohou být letos bez Lewise Hamiltona pro McLaren potenciální slabinou, kterou možná bude muset částečně zohlednit při designu svého vozu: ani Jenson Button ani nově příchozí Pérez nejsou považovány za hvězdy jediného kola.
Pověst ne příliš úspěšného kvalifikanta provází Sergia již z dob před tím, než vstoupil do Formule 1. Ve Formuli 3 a v GP2 musel pravidelně spoléhat na své lepší výkony v den závodu. Ačkoliv loni dojel do cíle velkých cen třikrát na pódiu, vždy to dokázal po startu z hloubi pole (v Malajsii z 9., v Montrealu z 15. a v Monze ze 12. místa).
Pérez si uvědomuje, že kvalifikace jsou jeho slabší stránkou a že se nemůže spoléhat pouze na lepší techniku McLarenu, má-li bojovat o pole position: "Musíme v kvalifikacích mnohem více útočit a získat maximum. Samozřejmě vím, že je třeba se v tom zlepšit. Není to tak, že sednete do špičkového vozu a stanete na pole position."
Sergio Pérez nechce spoléhat pouze na lepší techniku, ví, že se musí v kvalifikacích zlepšit(foto: McLaren Mercedes)
"Mám před sebou práci, ale nedělám si starosti o kvalifikační rychlost - myslím, že se budu pohybovat nahoře. Pokud dám vše dohromady, dokážu maximalizovat potenciál vozu - a to je pro pilota tou nejdůležitější věcí," dodává pro Autosport pilot, který se dokázal kvalifikovat loni i jako čtvrtý (Belgie) a pátý (Španělsko, Japonsko), ale ani jednou v těchto případech do cíle nedojel.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.