Sergio Pérez při návštěvě Wokingu předevčírem přiznal, že již minulý rok absolvoval několik schůzek se sportovní ředitelem Samem Michaelem i technickým ředitelem Paddym Lowem. Přiznává však, že na vývoj nového vozu MP4-28 neměl téměř žádný vliv.
"Měli jsme minulý rok několik schůzek, abychom si na sebe začali zvykat," uvádí Pérez na adresu setkání s Michaelem a Lowem. "Myslím, že to jde dobře. Ubíráme se správným směrem a stále do prvního testu zbývá měsíc."
Tři předsezónní testy nabídnou týmům 12 dní, které si piloti McLarenu rozdělí spravedlivě napůl. Bude to Sergiovi stačit na to, aby si zvykl na úplně jiné auto? "Myslím, že to bude trochu trvat, když na testování budu mít jen šest dní. Musíte se sžít s týmem, ale očekávám, že v Melbourne budu konkurenceschopný.
Směr vývoje nového McLarenu MP4-28 určuje zejména Jenson Button. Měl příchozí Mexičan nějakou šanci při tom uplatnit své preference? "Samozřejmě to pro mě bylo těžké poskytovat nějaké vstupní informace, ale tým už začal lépe chápat můj jízdní styl z jízd na simulátoru. Ale abych byl upřímný, neměl jsem na nové auto moc vliv."
Tisková mluvčí McLarenu Sergiovi Pérezovi ukazuje jeden ze starších McLarenů(foto: McLaren Mercedes)
Na nového týmového kolegu se Pérez těší: "Hodně se těším na spolupráci s šampionem a skvělým klukem. Celý tým vůči němu chová velký respekt. Opravdu se těším na rozvoj svého vztahu s ním a na pomoc týmu postavit to nejlepší možné auto. Myslím, že s Jensonem budeme mít dobrý vztah a že se od něj můžu hodně naučit - jeho zkušenosti a poznání budou velmi užitečné."
Jak vyznívá srovnání továren Sauberu a McLarenu? "Pokud srovnáte Sauber, který má na F1 dobrá zařízení, tady to je další úroveň. Co se týče lidí, jejich přístupu k práci, nadšení v McLarenu - to je úžasné a hodně vás to povzbuzuje.
Zvenčí může tým vypadat chladně a obtížně, ale byl jsem vlastně při svém příchodu zde překvapený, jak přátelští všichni jsou a mají k sobě blízko. Cílem všech je vítězství, to je podle mě činí úspěšnými," pokračuje Pérez, jenž chce letos přirozeně také vyhrát.
Mladý Mexičan letos poprvé ve Woking v obležení zástupců médií (foto: McLaren Mercedes)
Nový McLaren MP4-28 už viděl, ale o detailech se bavit nechtěl: "Viděl jsem něco z toho auta. Samozřejmě bude vypadat velmi hezky, protože barvy McLarenu jsou vždy skvělé. A co se týče rychlosti, na tu si budeme muset počkat do Melbourne. Uvidíme, jak se tam kvalifikujeme."
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.