Šéf Red Bullu Christian Horner si myslí, že hlavním důvodem ztráty formy Webbera ke konci sezony 2012 byly novinky, které tým nasadil ke konci sezony. Ty jeho stylu řízení moc nevyhovovaly.
Ještě v polovině sezony byl Mark Webber lépe postaveným z dvojice jezdců týmu v boji o titul, když byl v průběžném pořadí druhý a na Vettela měl náskok 10 bodů. Ve druhé polovině roku se situace otočila, Vettel získal svůj třetí titul a Mark se propadl až na konečné šesté místo. Poté, co Red Bull v Singapuru představil velká vylepšení, Sebastian získal čtyři vítězství v řadě. Po Singapuru si staro-nový mistr světa připsal 141 bodů zatímco Webber jen 47.
Christian Horner přiznává, že změna specifikace auta mohla hrát do karet Vettelovi: "Seb zcela jistě dokázal dostat z upgrade více než Mark. Vypadalo to, že mu ty změny sedly, zatímco Markovi ne. Ale i tak získal [Mark] v Koreji pole position, první řadu v Abú Zabí a v Brazílii byl v kvalifikaci lepší než Seb. Bylo to v závodech, ve kterých toho pak Seb z auta dokázal vymáčknout nejvíce."
Podle Hornera to ale ze začátku sezony platilo přesně opačně, když Webber byl tehdy několikrát rychlejším z dvojice. "Sebastian se zkraje sezony po upgradu před Melbourne v autě necítil zrovna nejlépe, ale stále dokázal získávat slušné body. Takže když pak z auta dostal i rychlost, tak toho byl schopen využít."
Mark Webber v Brazílii pozoruje svůj monopost (foto: Red Bull Racing)
Ačkoliv se Vettel stal jasnou jedničkou týmu Red Bull, tak Horner věří, že mezi jeho svěřenci probíhá těsný souboj například jako probíhal mezi bývalými kolegy od McLarenu Lewisem Hamiltonem a Jensonem Buttonem.
"Myslím, že se to mění trať od trati a také podle podmínek. V Brazílii to bylo mezi Jensonem a Lewisem jako na houpačce a to i v různých částech závodu. Něco z toho bylo stylem, něco z toho bylo použitou stopou a stejné věci se dějí i při vývoji auta - jeden jezdec z toho vytěží více než druhý.
Pro Marka je to samozřejmě těžké - je jezdcem světové třídy, ale bojuje s nejlepším jezdcem na světě. Pro každého jezdce by to bylo těžké akceptovat," dodal Horner pro Autosport.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
V Bahrajnu se dnes jede třetí a poslední den předsezónních testů. Týmy by měly nasadit na auta nové vychytávky a jezdci budou tlačit na pilu. Všichni se budou především soustředit závodní simulace, které by nám toho mohli hodně prozradit po obědě.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.