Šéf Red Bullu Christian Horner si myslí, že hlavním důvodem ztráty formy Webbera ke konci sezony 2012 byly novinky, které tým nasadil ke konci sezony. Ty jeho stylu řízení moc nevyhovovaly.
Ještě v polovině sezony byl Mark Webber lépe postaveným z dvojice jezdců týmu v boji o titul, když byl v průběžném pořadí druhý a na Vettela měl náskok 10 bodů. Ve druhé polovině roku se situace otočila, Vettel získal svůj třetí titul a Mark se propadl až na konečné šesté místo. Poté, co Red Bull v Singapuru představil velká vylepšení, Sebastian získal čtyři vítězství v řadě. Po Singapuru si staro-nový mistr světa připsal 141 bodů zatímco Webber jen 47.
Christian Horner přiznává, že změna specifikace auta mohla hrát do karet Vettelovi: "Seb zcela jistě dokázal dostat z upgrade více než Mark. Vypadalo to, že mu ty změny sedly, zatímco Markovi ne. Ale i tak získal [Mark] v Koreji pole position, první řadu v Abú Zabí a v Brazílii byl v kvalifikaci lepší než Seb. Bylo to v závodech, ve kterých toho pak Seb z auta dokázal vymáčknout nejvíce."
Podle Hornera to ale ze začátku sezony platilo přesně opačně, když Webber byl tehdy několikrát rychlejším z dvojice. "Sebastian se zkraje sezony po upgradu před Melbourne v autě necítil zrovna nejlépe, ale stále dokázal získávat slušné body. Takže když pak z auta dostal i rychlost, tak toho byl schopen využít."
Mark Webber v Brazílii pozoruje svůj monopost (foto: Red Bull Racing)
Ačkoliv se Vettel stal jasnou jedničkou týmu Red Bull, tak Horner věří, že mezi jeho svěřenci probíhá těsný souboj například jako probíhal mezi bývalými kolegy od McLarenu Lewisem Hamiltonem a Jensonem Buttonem.
"Myslím, že se to mění trať od trati a také podle podmínek. V Brazílii to bylo mezi Jensonem a Lewisem jako na houpačce a to i v různých částech závodu. Něco z toho bylo stylem, něco z toho bylo použitou stopou a stejné věci se dějí i při vývoji auta - jeden jezdec z toho vytěží více než druhý.
Pro Marka je to samozřejmě těžké - je jezdcem světové třídy, ale bojuje s nejlepším jezdcem na světě. Pro každého jezdce by to bylo těžké akceptovat," dodal Horner pro Autosport.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.