Mark Webber bude podle Helmuta Marka mít co dělat, pokud bude chtít obhájit své místo i pro rok 2014. Odborný poradce Red Bullu by jej rád nahradil někým mladším - například Nicem Hülkenbergem.
Webber s Red Bullem prodloužil smlouvu o jeden rok a letos bude pod drobnohledem Helmuta Marka, který tento týden dříve prohlásil, že Australan dobře ví, "co od něj očekáváme" (psali jsme zde) - což mnozí chápou tak, že bude muset dělat "nosiče vody" pro jeho jedničku - týmového kolegu Sebastiana Vettela.
To však Marko popírá: "Oba dostávají absolutně identický materiál. Také nebudeme používat žádné týmové příkazy." Při různých příležitostech se však netají většími sympatiemi k úřadujícímu mistrovi světa.
Nyní také poprvé přiznal, že vůbec nebyl spokojený s jeho jízdou v posledním závodě loňské sezóny na okruhu Interlagos, kde Vettel sváděl rozhodující bitvu o titul s Fernandem Alonsem jedoucím s rudým Ferrari a cílem projel až po Webberovi.
"Mark v Brazílii nespolupracoval optimálně," stěžuje si Marko pro Sport Bild. V podobném duchu se po skončení Velké ceně Brazílie vyjádřil také Webberův manažer - Flavio Briatore, když kritizoval Schumacherův odevzdaný výkon: "Jediný, kdo pomohl Ferrari, byl Webber" (více zde).
Mark Webber těsně následuje Nica Hülkenberga ve Velké ceně Španělska(foto: Sahara Force India)
Není proto divu, že Marko již zřejmě nebude pro pokračování spolupráce s australským pilotem. Přirozenými kandidáty na jeho místo by měli být jezdci z dceřiné stáje Toro Rosso: Daniel Ricciardo nebo Jean-Eric Vergne.
Odborný poradce se však poohlíží po Hülkenbergovi, který během zimy přestoupil z Force Indie k Sauberu a který bývá občas spekulanty spojován s případným nahrazením Felipeho Massy u Ferrari v roce 2014.
Marko chtěl mladého Němce zařadit již dříve do programu Red Bullu: "Před několika lety byl na seznamu kandidátů našeho juniorského týmu, ale Nico už měl hlavního sponzora [Dekra], kterého se nechtěl vzdát."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.