Mark Webber bude podle Helmuta Marka mít co dělat, pokud bude chtít obhájit své místo i pro rok 2014. Odborný poradce Red Bullu by jej rád nahradil někým mladším - například Nicem Hülkenbergem.
Webber s Red Bullem prodloužil smlouvu o jeden rok a letos bude pod drobnohledem Helmuta Marka, který tento týden dříve prohlásil, že Australan dobře ví, "co od něj očekáváme" (psali jsme zde) - což mnozí chápou tak, že bude muset dělat "nosiče vody" pro jeho jedničku - týmového kolegu Sebastiana Vettela.
To však Marko popírá: "Oba dostávají absolutně identický materiál. Také nebudeme používat žádné týmové příkazy." Při různých příležitostech se však netají většími sympatiemi k úřadujícímu mistrovi světa.
Nyní také poprvé přiznal, že vůbec nebyl spokojený s jeho jízdou v posledním závodě loňské sezóny na okruhu Interlagos, kde Vettel sváděl rozhodující bitvu o titul s Fernandem Alonsem jedoucím s rudým Ferrari a cílem projel až po Webberovi.
"Mark v Brazílii nespolupracoval optimálně," stěžuje si Marko pro Sport Bild. V podobném duchu se po skončení Velké ceně Brazílie vyjádřil také Webberův manažer - Flavio Briatore, když kritizoval Schumacherův odevzdaný výkon: "Jediný, kdo pomohl Ferrari, byl Webber" (více zde).
Mark Webber těsně následuje Nica Hülkenberga ve Velké ceně Španělska(foto: Sahara Force India)
Není proto divu, že Marko již zřejmě nebude pro pokračování spolupráce s australským pilotem. Přirozenými kandidáty na jeho místo by měli být jezdci z dceřiné stáje Toro Rosso: Daniel Ricciardo nebo Jean-Eric Vergne.
Odborný poradce se však poohlíží po Hülkenbergovi, který během zimy přestoupil z Force Indie k Sauberu a který bývá občas spekulanty spojován s případným nahrazením Felipeho Massy u Ferrari v roce 2014.
Marko chtěl mladého Němce zařadit již dříve do programu Red Bullu: "Před několika lety byl na seznamu kandidátů našeho juniorského týmu, ale Nico už měl hlavního sponzora [Dekra], kterého se nechtěl vzdát."
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.