Mark Webber nevěří, že by se Red Bull po svém vstupu do Formule 1 mohl dostat tak rychle na špici - nebýt slavného designéra Adriana Neweyho, který i v sezóně 2012 navrhl nejrychlejší monopost.
Newey na post technického ředitele u Red Bullu nastoupil v roce 2006 poté, co v 90. letech navrhl šest vítězných vozů pro týmy Williams a McLaren: Williams FW14B (1992), Williams FW15C (1993), Williams FW16 (1994), Williams FW18 (1996), Williams FW19 (1997) a McLaren MP4/13 (1998).
Nyní u Red Bullu s jeho vozy vyhrál tři tituly po sobě (2010 - 2012) Sebastian Vettel, rakouský tým se přitom vždy radoval také v šampionátu konstruktérů.
Webber, který svých 9 vítězství ve velkých cenách získal pouze s Neweyho monoposty, vidí jako klíč k úspěchu schopnost Adriana zůstat soustředěný na výkonnost, i když se sport zmítá v zákulisních politických válkách.
"V týmu Formule 1 potřebujeme kromě všech těch podvodných triků a zmatků stavět co nejrychlejší vozy, abychom v kvalifikaci a v závodech dokázali odvádět svou práci. Adrian to nikdy neztrácí a má obrovský vliv," popisuje Webber pro Autosport.
Adrian Newey s korejskoku trofejí (foto: Red Bull Racing)
"On udává tempo a obecně dohlíží v týmu na vše v oblasti designu a filozofie, kterou se má vůz ubírat. Potřebujete to, abyste mohli být úspěšní. A kdy také začnete dosahovat určitých úspěchů, věci se rychle mění. Stává se to mnohem snazší," říká australský pilot ve službách rakouského týmu.
V sezóně 2013 již čtvrtým rokem za sebou bude nastupovat po boku Vettela. Red Bull zatím neoznámil, kdy veřejně představí svůj nový vůz RB9.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.