Mark Webber nevěří, že by se Red Bull po svém vstupu do Formule 1 mohl dostat tak rychle na špici - nebýt slavného designéra Adriana Neweyho, který i v sezóně 2012 navrhl nejrychlejší monopost.
Newey na post technického ředitele u Red Bullu nastoupil v roce 2006 poté, co v 90. letech navrhl šest vítězných vozů pro týmy Williams a McLaren: Williams FW14B (1992), Williams FW15C (1993), Williams FW16 (1994), Williams FW18 (1996), Williams FW19 (1997) a McLaren MP4/13 (1998).
Nyní u Red Bullu s jeho vozy vyhrál tři tituly po sobě (2010 - 2012) Sebastian Vettel, rakouský tým se přitom vždy radoval také v šampionátu konstruktérů.
Webber, který svých 9 vítězství ve velkých cenách získal pouze s Neweyho monoposty, vidí jako klíč k úspěchu schopnost Adriana zůstat soustředěný na výkonnost, i když se sport zmítá v zákulisních politických válkách.
"V týmu Formule 1 potřebujeme kromě všech těch podvodných triků a zmatků stavět co nejrychlejší vozy, abychom v kvalifikaci a v závodech dokázali odvádět svou práci. Adrian to nikdy neztrácí a má obrovský vliv," popisuje Webber pro Autosport.
Adrian Newey s korejskoku trofejí (foto: Red Bull Racing)
"On udává tempo a obecně dohlíží v týmu na vše v oblasti designu a filozofie, kterou se má vůz ubírat. Potřebujete to, abyste mohli být úspěšní. A kdy také začnete dosahovat určitých úspěchů, věci se rychle mění. Stává se to mnohem snazší," říká australský pilot ve službách rakouského týmu.
V sezóně 2013 již čtvrtým rokem za sebou bude nastupovat po boku Vettela. Red Bull zatím neoznámil, kdy veřejně představí svůj nový vůz RB9.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.