Red Bull má stejně jako Ferrari jasně určenou dvojku, tvrdí šéf Scuderie Stefano Domenicali a vysvětluje, proč měl Mark Webber letos tolik problémů se svým vozem.
V listopadu byla politika Ferrari naprosto zřejmá, když Felipemu Massovi záměrně porušilo pečeť převodovky, aby svou jedničku - Fernanda Alonsa - dostalo o jednu pozici výše a na čistou stranu startovního roštu.
"Od té doby, co jsem se vrátil v roce 1991 k Ferrari říkám, že piloti nejezdí za sebe, ale za Ferrari. A když můžete vyhrát, ostatní musí pomoct. Tečka. Nestaráme se o to, zda se to ostatním líbí. Jsou kritičtí, ale dělají totéž - jen o něco neprůhledněji," citují prezidenta Ferrari Lucu di Montezemola španělské sportovní noviny Marca.
Domenicali obrací pozornost k Red Bullu: "Proč má Webber tolik poruch na svém voze? Protože ty nejlepší díly jdou jezdci, který dosahuje lepších výsledků. A to je normální. Zdá se to být tak logické, že jsme k tomu nikdy nic neřekli. O ostatních mluvíme neradi, ostatní však mluví rádi o nás."
Mark Webber podle Domenicaliho dostává horší díly než jednička týmu Sebastian Vettel(foto: Red Bull Racing)
Ferrari se podle šéfa týmu na rok 2013 těší, byť letos měli pomalejší auto než Red Bull a McLaren a pravidla se moc nemění. Za "velkou změnu" Ferrari považuje zákaz libovolného využívání DRS v kvalifikacích.
Pirelli navíc bude dodávat měkčí směsi odlišné konstrukce. Ferrari v práci s pneumatikami za soupeři zaostávalo. "Letos nám trvalo dva až pět kol, než jsme pneumatiky zahřáli," řekl Domenicali.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.