Mark Webber ocenil druhého muže šampionátu - Fernanda Alonsa, který podle něj odjel bezchybnou sezónu.
Red Bull se ke konci letošní sezóny rozjel a Sebastian Vettel vybojoval třetí titul, Webberovi ke konci ale vůz seděl méně. Alonsovi nakonec scházely tři body, podle Australana však podával po celou dobu výborné výkony.
"Nemyslím si, že by za celý rok udělal něco špatně. To je důvod, proč si myslím, že je tak zklamaný. Cítí, že zřejmě udělal vše, co mohl. Byla to vůbec jeho nejlepší sezóna podle toho, jak si vedl? Je to docela dobře možné. Nemohl toho udělat o moc víc," popisuje Webber.
Vzpomíná přitom na Velkou cenu Británie, kdy Alonsa s Ferrari předjet a vyhrál: "Přesto, přijít o to jen o tři body - bylo štěstí, že jsem jej v Silverstone předjel." Vettelovi by jinak tyto body k titulu scházely, ale na kdyby se v F1 nehraje.
Po letošním triumfu Marka Webbera v Silverstone (foto: Red Bull Racing)
Úřadující mistr světa Alonsovy kvality uznal slovy: "Respektuji jej jako pilota za to, že bojuje. Je jedním z nejlepších pilotů, které v F1 máme, staráte se však o sebe. Svedli jsme také hodně soubojů. Nechci srovnávat, kdo bojoval více či tvrději, to nemá smysl.
"Sezóna byla dlouhá, s mnoha závody, a nakonec vyhrál šampionát ten, kdo měl nejvíce bodů. Samozřejmě mám velkou radost z toho, že jsme to byli my a ne oni," dodal Vettel.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.