Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali dobře ví, co musí udělat, aby se přes zimu zlepšili.
Fernando Alonso nakonec na Sebastiana Vettela ztratil jen tři body poté, co Ferrari do sezóny 2012 nevykročilo zrovna s nejrychlejším vozem. I v jejím závěru nefungovaly některé novinky a na Red Bull s McLarenem v kvalifikacích ztrácelo, v posledních třech závodech průměrně 0,85 %, byť v samotných závodech bylo o něco konkurenceschopnější.
"Bezpochyby jsme pochopili, které věci musíme zlepšit, zejména ohledně vývoje vozu, ale musíme o nich hovořit interně. Nechci vás média využívat, abych mluvil o tom, co děláme, protože to neodpovídá tomu, jak chci pracovat. Tady v kancelářích ale víme, co musíme udělat," uvedl Domenicali pro BBC.
Připustil, že Red Bull byl z hlediska výkonnosti vozu lepší, ale Ferrari podle něj bude chtít přes zimu ztrátu dohnat: "Red Bull v minulých letech ukázal, že mají jedno z nejlepších aut. Takže měřítkem je rozhodně jiná úroveň výkonnosti, než jsme měli ve Ferrari. Je to něco, co si musíme vzít jako příklad pro zlepšení."
Měřítkem pro Ferrari je Red Bull, který dosahuje vyšší úrovně výkonnosti (foto: Red Bull Racing)
"Pokud ostatní odvádějí lepší práci, musíte pochopit proč. Jde o lidi, metodologii a nástroje, mnoho kombinací a organizace. Musíte pracovat se všemi těmito prvky, abyste dokázali dostat maximum z toho, co máte," dodává Domenicali.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.