Britský F1 Racing posbíral názory několika lidí z F1 na jezdce týmu Ferrari, Fernanda Alonsa. Co si o něm myslí?
Domenicalli: "Ten rozdíl, který teď vidíme ve srovnání s minulostí, je stupeň jeho vyzrálosti. Věřím, že dosahuje svého vrcholu, musíte zvážit globální body, když mluvíte o charakteristikách nejrychlejšího jezdce, muže v týmu a osoby, která se nijak neovlivňuje prostředím kolem něj. Opravdu se rozvíjí. "
Coulthard: "Je měřítkem v tom, jak vyhrál tituly několik let zpátky, doteď zůstává super rychlým, super motivovaným a opravdovým týmovým lídrem. Odhodlaně trénuje a je v továrně, aby prováděl simulační práce. Je 'mužem na správném místě'."
Brundle: "Je zajímavé sledovat Fernanda na Twitteru. Zcela zjevně dost tvrdě trénuje - tvrději než jsem si myslel. Opravdu se snaží a jeho pracovní morálka je masivní."
Domenicalli: "Neuvěřitelné je, jak dokáže sledovat závod ze svého kokpitu, aniž by měl veškeré to info, co máme na pitwall, když řídí. Je neuvěřitelné, jak jasně rozumí tomu, co se děje kolem něj."
Permane: "Skvělým příkladem byla Fuji 2008. Byl na čele, ale Kubica ho dojížděl nebo byl alespoň tak rychlý jako on. Alonso tehdy zapl radio a řekl: 'Naplň mě trochu, můžu to vyhrát'. Pak zajel několik kvalifikačních kol a porazil ho. To je jedna z jeho momentek. Nikdy jsem neslyšel, že by to nějaký jezdec dělal."
Domenicalli: "Dost se spoléhá na kvality lidí v týmu, hodně na ně tlačí, aby se ujistil, že je vždy a všude možnost zlepšit se. Není povrchním člověkem. Chce jít do detailu a porozumět všem možným důsledkům. To je hodně prospěšné pro lidi kolem něj, protože to pomáhá udržovat správný tlak."
Fisichella: "Je tak blízký týmu. Do Maranella jezdí hodně často a zůstává zde s mechaniky, jde s nimi na večeři, zahraje si s nimi fotbal a nebo si s některými z nich vyjede na kolech. Jeho lidská filozofie je pro F1 velmi důležitá. Mechanici potřebují vidět jezdce, který je dobrý a který je rychlý, ale potřebují také vidět, že je jejich kamarád."
Permane: "Není jako nějaký nový jezdec, který zde bude sedět hodiny, aby pochopil data. Moc se o ně nakonec ani nezajímá. Na technických meetincích na vás působí dojmem, že ani neposlouchá - ne vždy poslouchá. Když se ho ale na konci zeptáte na otázku, tak vždy ví odpověď. Když přijde na tyto věci, tak je hodně bystrý. Je to stejné se sportovními pravidly. Vím, že je jedním z jezdců, kteří nejvíce poslouchají, když Charlie Whiting mluví na brífincích s jezdci. Většinou nemluví, ale když ano, tak to dává smysl."
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.