Odborníci pějí chválu na Alonsovu všestrannost

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
iM2 7. prosince 2012 22:49
Sdílej:

Britský F1 Racing posbíral názory několika lidí z F1 na jezdce týmu Ferrari, Fernanda Alonsa. Co si o něm myslí?

Domenicalli: "Ten rozdíl, který teď vidíme ve srovnání s minulostí, je stupeň jeho vyzrálosti. Věřím, že dosahuje svého vrcholu, musíte zvážit globální body, když mluvíte o charakteristikách nejrychlejšího jezdce, muže v týmu a osoby, která se nijak neovlivňuje prostředím kolem něj. Opravdu se rozvíjí. "

Coulthard: "Je měřítkem v tom, jak vyhrál tituly několik let zpátky, doteď zůstává super rychlým, super motivovaným a opravdovým týmovým lídrem. Odhodlaně trénuje a je v továrně, aby prováděl simulační práce. Je 'mužem na správném místě'."

Brundle: "Je zajímavé sledovat Fernanda na Twitteru. Zcela zjevně dost tvrdě trénuje - tvrději než jsem si myslel. Opravdu se snaží a jeho pracovní morálka je masivní."

Domenicalli: "Neuvěřitelné je, jak dokáže sledovat závod ze svého kokpitu, aniž by měl veškeré to info, co máme na pitwall, když řídí. Je neuvěřitelné, jak jasně rozumí tomu, co se děje kolem něj."

Permane: "Skvělým příkladem byla Fuji 2008. Byl na čele, ale Kubica ho dojížděl nebo byl alespoň tak rychlý jako on. Alonso tehdy zapl radio a řekl: 'Naplň mě trochu, můžu to vyhrát'. Pak zajel několik kvalifikačních kol a porazil ho. To je jedna z jeho momentek. Nikdy jsem neslyšel, že by to nějaký jezdec dělal."

Domenicalli: "Dost se spoléhá na kvality lidí v týmu, hodně na ně tlačí, aby se ujistil, že je vždy a všude možnost zlepšit se. Není povrchním člověkem. Chce jít do detailu a porozumět všem možným důsledkům. To je hodně prospěšné pro lidi kolem něj, protože to pomáhá udržovat správný tlak."

Fisichella: "Je tak blízký týmu. Do Maranella jezdí hodně často a zůstává zde s mechaniky, jde s nimi na večeři, zahraje si s nimi fotbal a nebo si s některými z nich vyjede na kolech. Jeho lidská filozofie je pro F1 velmi důležitá. Mechanici potřebují vidět jezdce, který je dobrý a který je rychlý, ale potřebují také vidět, že je jejich kamarád."

Permane: "Není jako nějaký nový jezdec, který zde bude sedět hodiny, aby pochopil data. Moc se o ně nakonec ani nezajímá. Na technických meetincích na vás působí dojmem, že ani neposlouchá - ne vždy poslouchá. Když se ho ale na konci zeptáte na otázku, tak vždy ví odpověď. Když přijde na tyto věci, tak je hodně bystrý. Je to stejné se sportovními pravidly. Vím, že je jedním z jezdců, kteří nejvíce poslouchají, když Charlie Whiting mluví na brífincích s jezdci. Většinou nemluví, ale když ano, tak to dává smysl."

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.