Britský F1 Racing posbíral názory několika lidí z F1 na jezdce týmu Ferrari, Fernanda Alonsa. Co si o něm myslí?
Domenicalli: "Ten rozdíl, který teď vidíme ve srovnání s minulostí, je stupeň jeho vyzrálosti. Věřím, že dosahuje svého vrcholu, musíte zvážit globální body, když mluvíte o charakteristikách nejrychlejšího jezdce, muže v týmu a osoby, která se nijak neovlivňuje prostředím kolem něj. Opravdu se rozvíjí. "
Coulthard: "Je měřítkem v tom, jak vyhrál tituly několik let zpátky, doteď zůstává super rychlým, super motivovaným a opravdovým týmovým lídrem. Odhodlaně trénuje a je v továrně, aby prováděl simulační práce. Je 'mužem na správném místě'."
Brundle: "Je zajímavé sledovat Fernanda na Twitteru. Zcela zjevně dost tvrdě trénuje - tvrději než jsem si myslel. Opravdu se snaží a jeho pracovní morálka je masivní."
Domenicalli: "Neuvěřitelné je, jak dokáže sledovat závod ze svého kokpitu, aniž by měl veškeré to info, co máme na pitwall, když řídí. Je neuvěřitelné, jak jasně rozumí tomu, co se děje kolem něj."
Permane: "Skvělým příkladem byla Fuji 2008. Byl na čele, ale Kubica ho dojížděl nebo byl alespoň tak rychlý jako on. Alonso tehdy zapl radio a řekl: 'Naplň mě trochu, můžu to vyhrát'. Pak zajel několik kvalifikačních kol a porazil ho. To je jedna z jeho momentek. Nikdy jsem neslyšel, že by to nějaký jezdec dělal."
Domenicalli: "Dost se spoléhá na kvality lidí v týmu, hodně na ně tlačí, aby se ujistil, že je vždy a všude možnost zlepšit se. Není povrchním člověkem. Chce jít do detailu a porozumět všem možným důsledkům. To je hodně prospěšné pro lidi kolem něj, protože to pomáhá udržovat správný tlak."
Fisichella: "Je tak blízký týmu. Do Maranella jezdí hodně často a zůstává zde s mechaniky, jde s nimi na večeři, zahraje si s nimi fotbal a nebo si s některými z nich vyjede na kolech. Jeho lidská filozofie je pro F1 velmi důležitá. Mechanici potřebují vidět jezdce, který je dobrý a který je rychlý, ale potřebují také vidět, že je jejich kamarád."
Permane: "Není jako nějaký nový jezdec, který zde bude sedět hodiny, aby pochopil data. Moc se o ně nakonec ani nezajímá. Na technických meetincích na vás působí dojmem, že ani neposlouchá - ne vždy poslouchá. Když se ho ale na konci zeptáte na otázku, tak vždy ví odpověď. Když přijde na tyto věci, tak je hodně bystrý. Je to stejné se sportovními pravidly. Vím, že je jedním z jezdců, kteří nejvíce poslouchají, když Charlie Whiting mluví na brífincích s jezdci. Většinou nemluví, ale když ano, tak to dává smysl."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.