Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si vzal na mušku Fernanda Alonsa, který podle něj neumí prohrávat. Místo toho "rozvíjí neuvěřitelné politické schopnosti."
Red Bull oslavil třetí titul v rakouském Grazu a poté na Red Bull (bývalém A1) Ringu, kde úřadující mistr světa před zraky fanoušků proháněl letošní monopost RB8. Helmut Marko se při té příležitosti opřel do Alonsa, který se podle něj snaží ovlivňovat situace mimo trať, pokud na ní nemůže zvítězit.
"Zdá se, že má problémy, když nevyhrává. A když nevyhrává, rozvíjí neuvěřitelné politické schopnosti," řekl Marko novinářům. Německá média poté psala, že se jezdec Ferrari uchyluje mimo dráhu ke špinavým trikům. Nelíbilo se jim, že Ferrari požádalo FIA o vysvětlení předjížděcích manévru Vettela poté, co prošvihlo lhůtu pro podání odvolání proti oficiálním výsledkům.
"Náš španělský soupeř nemá aktuální znalosti o kvalitách pana Vettela," dobírá si dále Alonsa, jenž také uvedl, že nebojuje proti Vettelovi, jehož tituly nestačí k tomu, aby byl řazen mezi nejlepší (více zde), ale spíše proti konstruktérovi Adrianovi Neweymu. "Ano, Vettel závodí v Neweyho voze, ale uniká mu to, že na startu máme dva, a vždy vyhrává Vettel," pokračuje Marko.
Sebastian Vettel před Fernandem Alonsem (foto: Red Bull Racing)
Devětašedesátiletý Rakušan si dále myslí, že Red Bull bude vítězit i v příští sezóně: "Očekáváme, že budeme mít konkurenceschopné auto, takže proč by se věci měly moc měnit? Máme stejné auto, McLaren byl hodně oslaben odchodem Hamiltona, takže zůstává pouze Ferrari. Určitě to s nimi bude znovu těžký boj."
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.