Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si vzal na mušku Fernanda Alonsa, který podle něj neumí prohrávat. Místo toho "rozvíjí neuvěřitelné politické schopnosti."
Red Bull oslavil třetí titul v rakouském Grazu a poté na Red Bull (bývalém A1) Ringu, kde úřadující mistr světa před zraky fanoušků proháněl letošní monopost RB8. Helmut Marko se při té příležitosti opřel do Alonsa, který se podle něj snaží ovlivňovat situace mimo trať, pokud na ní nemůže zvítězit.
"Zdá se, že má problémy, když nevyhrává. A když nevyhrává, rozvíjí neuvěřitelné politické schopnosti," řekl Marko novinářům. Německá média poté psala, že se jezdec Ferrari uchyluje mimo dráhu ke špinavým trikům. Nelíbilo se jim, že Ferrari požádalo FIA o vysvětlení předjížděcích manévru Vettela poté, co prošvihlo lhůtu pro podání odvolání proti oficiálním výsledkům.
"Náš španělský soupeř nemá aktuální znalosti o kvalitách pana Vettela," dobírá si dále Alonsa, jenž také uvedl, že nebojuje proti Vettelovi, jehož tituly nestačí k tomu, aby byl řazen mezi nejlepší (více zde), ale spíše proti konstruktérovi Adrianovi Neweymu. "Ano, Vettel závodí v Neweyho voze, ale uniká mu to, že na startu máme dva, a vždy vyhrává Vettel," pokračuje Marko.
Sebastian Vettel před Fernandem Alonsem (foto: Red Bull Racing)
Devětašedesátiletý Rakušan si dále myslí, že Red Bull bude vítězit i v příští sezóně: "Očekáváme, že budeme mít konkurenceschopné auto, takže proč by se věci měly moc měnit? Máme stejné auto, McLaren byl hodně oslaben odchodem Hamiltona, takže zůstává pouze Ferrari. Určitě to s nimi bude znovu těžký boj."
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.