Mark Webber pochválil svého týmového kolegu Sebastiana Vettela za výkony v letošní sezóně, kdy vybojoval svůj třetí mistrovský titul v řadě.
Přestože nejsou těmi nejlepšími přáteli na světě, Australan jeho výkony dokázal ocenit: "Myslím, že si nyní užívá hodně dobré období, opravdu svým způsobem v některých ohledech vyčnívá. Samozřejmě je nejmladším trojnásobným mistrem světa, takže před ním musíte smeknout."
Před posledním závodem spolu piloti Red Bullu vedli důvěrný rozhovor. "Dobře jsme si před závodem navzájem popovídali. Samozřejmě jsem rád, že to zůstane v týmu," říká Webber pro Speed TV.
"Nemyslím si, že naše rychlost byla moc špatná. Dostali jsme z toho, co to šlo. Nasazení přechodných pneumatik bylo v daný okamžik dobrou volbou. Pneumatiky se obtížně zahřívaly, pak už ke konci bylo příliš mokro i pro intermediálky. Myslím, že Paul [di Resta] kvůli tomu ztratil kontrolu nad vozem v posledním sektoru, nacházelo se tam hodně stojící vody," vysvětluje.
Pilot Red Bullu dále připouští, že toho v letošní sezóně mohl dosáhnout více: "Rychle to utíkalo, měli jsme mnoho různých vítězů, trochu jako na houpačce, spousto bouraček a já jsem se dočkal páru hezkých vítězství. Rád bych z toho dostal více. Viděli jsme, jak to bylo těsné, nikdo v počtu vítězství neunikl."
Sebastian Vettel letos získal titul až v posledním závodě v Brazílii(foto: Red Bull Racing)
"Ale důležitá byla konzistence. My jsme jí moc neoplývali. Na příští rok se ještě netěším. Dám si pauzu a pak doplním energii pro rok 2013," dodává Webber.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.