Martin Brundle hodnotí poslední závod povedené sezony a zamýšlí se, jaká by mohla být budoucnost vedoucích jezdců Formule 1.
Martin Brundle jako spolukomentátor britské Sky Sports po chaotickém a dechberoucím finále letošního ročníku F1 stěží popadal dech. "To byl ale závod! Respekt všem, kteří se dostali na konec toho jednasedmdesátikolového chaosu na Interlagosu i těm, kteří to nezvládli," začíná svůj komentář.
"Pokud by se Fernando Alonso odvážil podívat se nedělní závod v Brazílii, jednoduše by jen kroutil hlavou nad tím, že není mistrem světa. Sebastian Vettel byl skvělý a měl štěstí," uvedl Brundle a připomněl například Vettelovo štěstí v podobě umění Kimiho Räikkönena, který se svým Lotusem místo kolize raději vyjel mimo trať a který podle něj po svém návratu podával velmi působivé výkony.
Následovala ale situace ve čtvrté zatáčce, kde se Vettelův Red Bull srazil s Williamsem Bruna Senny. Avšak nejen k jeho překvapení, i přestože jeho vůz vypadal jako po útoku žraloka, pokračoval nadále v závodě.
"Prvních dvacet kol toho závodu bylo těch nejvíc vzrušujících, které jsem měl možnost komentovat. Souboj kolo na kolo mezi Buttonem a Hamiltonem byl senzační, mistrovský, riskantní, plný respektu a zkrátka úchvatný. Vše to sledoval Nico Hülkenberg, který si potom působivě našel cestu do čela," popisuje Brundle.
Zavzpomínal také na situaci, kdy před závodem narazil na sportovního ředitele Force Indie Andyho Stevensona, který se nechal slyšet, že Hülkenbergova pozice na startu měla být lepší, protože byl rychlejší než ti před ním.
"Já se jen podíval na dva McLareny a dva Red Bully a říkal si, že to je trošku odvážné tvrzení. A za necelou hodinu vedli závod," napsal a dodal, že penalizace pro německého pilota byla za daných podmínek přísná, a to i když pochopitelně ztratil kontrolu nad svým vozem a předčasně tak ukončil závod Lewise Hamiltona.
Vettel má podle Brundla šanci překonat rekordy Michaela Schumachera (foto: Red Bull Racing)
Drama na Interlagosu však pokračovalo. Z vítězství se nakonec mohl radovat Jenson Button. "Vyhrál první a poslední závod a vypadá to, že je připraven na to vést McLaren. Pokud bude podávat vyrovnanější výkony, je v něm potenciál na další titul," domnívá se Brundle.
"Nesmíme zapomenout Felipeho Massu. Prožil povětšinou hroznou sezonu, ale nyní je v jednoznačně nejlepší formě od nehody v roce 2009. Pomohl Ferrari překonat McLaren, který stejně jako Red Bull, vyhrál sedm závodů," upozorňuje bývalý britský závodník .
"Závodníkem roku je pro mě Fernando Alonso, muž, který získal třináct pódiových umístění bez výhody nejrychlejšího auta. Jeho odhodlání a pevná vůle stejně jako kontrola nad vozem znamenalo, že závodník ve mně chtěl, aby ukořistil titul," přiznává.
"Místo toho se stal ve svých 25 letech a 124 dnech nejmladším trojnásobným mistrem světa Sebastian Vettel. Má nakročeno k tomu, aby překonal rekordy Michaela Schumachera. Neříkejte mi, že není výrazný nebo že ještě není skvělý závodník," dodává.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.