Martin Brundle hodnotí poslední závod povedené sezony a zamýšlí se, jaká by mohla být budoucnost vedoucích jezdců Formule 1.
Martin Brundle jako spolukomentátor britské Sky Sports po chaotickém a dechberoucím finále letošního ročníku F1 stěží popadal dech. "To byl ale závod! Respekt všem, kteří se dostali na konec toho jednasedmdesátikolového chaosu na Interlagosu i těm, kteří to nezvládli," začíná svůj komentář.
"Pokud by se Fernando Alonso odvážil podívat se nedělní závod v Brazílii, jednoduše by jen kroutil hlavou nad tím, že není mistrem světa. Sebastian Vettel byl skvělý a měl štěstí," uvedl Brundle a připomněl například Vettelovo štěstí v podobě umění Kimiho Räikkönena, který se svým Lotusem místo kolize raději vyjel mimo trať a který podle něj po svém návratu podával velmi působivé výkony.
Následovala ale situace ve čtvrté zatáčce, kde se Vettelův Red Bull srazil s Williamsem Bruna Senny. Avšak nejen k jeho překvapení, i přestože jeho vůz vypadal jako po útoku žraloka, pokračoval nadále v závodě.
"Prvních dvacet kol toho závodu bylo těch nejvíc vzrušujících, které jsem měl možnost komentovat. Souboj kolo na kolo mezi Buttonem a Hamiltonem byl senzační, mistrovský, riskantní, plný respektu a zkrátka úchvatný. Vše to sledoval Nico Hülkenberg, který si potom působivě našel cestu do čela," popisuje Brundle.
Zavzpomínal také na situaci, kdy před závodem narazil na sportovního ředitele Force Indie Andyho Stevensona, který se nechal slyšet, že Hülkenbergova pozice na startu měla být lepší, protože byl rychlejší než ti před ním.
"Já se jen podíval na dva McLareny a dva Red Bully a říkal si, že to je trošku odvážné tvrzení. A za necelou hodinu vedli závod," napsal a dodal, že penalizace pro německého pilota byla za daných podmínek přísná, a to i když pochopitelně ztratil kontrolu nad svým vozem a předčasně tak ukončil závod Lewise Hamiltona.
Vettel má podle Brundla šanci překonat rekordy Michaela Schumachera (foto: Red Bull Racing)
Drama na Interlagosu však pokračovalo. Z vítězství se nakonec mohl radovat Jenson Button. "Vyhrál první a poslední závod a vypadá to, že je připraven na to vést McLaren. Pokud bude podávat vyrovnanější výkony, je v něm potenciál na další titul," domnívá se Brundle.
"Nesmíme zapomenout Felipeho Massu. Prožil povětšinou hroznou sezonu, ale nyní je v jednoznačně nejlepší formě od nehody v roce 2009. Pomohl Ferrari překonat McLaren, který stejně jako Red Bull, vyhrál sedm závodů," upozorňuje bývalý britský závodník .
"Závodníkem roku je pro mě Fernando Alonso, muž, který získal třináct pódiových umístění bez výhody nejrychlejšího auta. Jeho odhodlání a pevná vůle stejně jako kontrola nad vozem znamenalo, že závodník ve mně chtěl, aby ukořistil titul," přiznává.
"Místo toho se stal ve svých 25 letech a 124 dnech nejmladším trojnásobným mistrem světa Sebastian Vettel. Má nakročeno k tomu, aby překonal rekordy Michaela Schumachera. Neříkejte mi, že není výrazný nebo že ještě není skvělý závodník," dodává.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.