Ferrari je se svými výkony v trénincích spokojeno a doufá, že bude bojovat s Red Bully.
Nejrychlejší v obou pátečních trénincích byl Lewis Hamilton následován oběma Red Bully. Ferrari je však svoji výkonností potěšeno. Felipe Massa předvedl nejlepší stint ze všech během simulací dlouhých jízd.
Massa navíc mohl být ještě rychlejší - ve svém nejrychlejším kole udělal chybu. Jeho týmový kolega Fernando Alonso se bude v neděli snažit smazat náskok 13-ti bodů Sebastiana Vettela a získat titul v Poháru jezdců. Na otázku Autosportu ohledně formy Massa odpověděl: "Ano, bylo to dobré, auto vypadalo velmi dobře během dlouhých jízd. Očekával jsem i vyšší degradaci pneumatik."
"Ve svém nejrychlejším kole jsem byl široký v druhé zatáčce a ztratil tam několik desetin. Pokud bude sucho, vypadá auto celkem konkurenceschopně, ale nemyslím si, že nás čeká suchý závod. Musíme však sledovat, jak na tom budou Red Bull a McLaren zítra," dodal Brazilec.
Felipe Massa během tréniku na Interlagosu (foto: Scuderia Ferrari)
Massa zároveň upozornil, že nelze odepsat také výkony v kvalifikacích, kde Ferrari momentálně ztrácí. Ferrari přizpůsobí své nastavení vozu také kvalifikaci i když se očekává mokrý závod.
"Nemůžeme přehlížet kvalifikaci a nastavit auto pouze na mokrý závod. Není dobré startovat na mokru vzadu, protože nic nevidíte," uzavřel Massa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.