Není tajemstvím, že někteří lidé v Red Bull mají více v oblibě Sebastiana Vettela, který má v Brazílii na dosah třetí titul. Jak se v rakouském týmu cítí Mark Webber?
Na dotaz, zda opravdu cítí, že s ním zacházejí rovnocenně a ne jako s pilotem č. 2, Webber po delším přemýšlení pro F1 Racing odpovídá: "Ano."
"Jako tým jsme zde zažili neuvěřitelnou jízdu a úspěchy s oběma piloty, ačkoliv s dvěma tituly se jich více dočkal Sebastian. V roce 2010 to bylo mezi námi velmi, velmi těsné a mohlo se to ubírat oběma směry," vzpomíná pilot na sezónu, kdy měl k titulu velmi blízko.
"Myslím si však, že udržení výkonnosti je důležité v jakémkoliv týmu. Je na pilotovi, aby podával dobré výkony a tým pak stál za ním. Red Bull je týmem, kde jsem šťastný. Nezůstal bych s nimi, kdybych cítil, že bych neměl férovou šanci," uvádí Webber, který na počátku léta, kdy Felipe Massa podával bídné výkony, odmítnul nabídku Ferrari.
Australan se k nepříjemným okamžikům a detailům nechce vracet, s přístupem Red Bullu obecně je však spokojený: "Je to složitá otázka na úplné vysvětlení, aby si lidé udělali kompletní obrázek o všem, ale jsem zde šťastný."
Letos Mark Webber se svým kolegou Sebastianem Vettelem pomohli Red Bullu k zisku třetíhokonstruktérského titulu v řadě (foto: Red Bull Racing)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.