Red Bull nasadí v Brazílii nejnovější specifikaci alternátoru Renaultu. Jen dodejme, že to byl právě alternátor, který vypověděl službu na voze Marka Webbera včera v USA.
Marka Webbera včera potkalo již třetí selhání alternátoru v jednom z vozů rakouského týmu v této sezoně. Australan tak musel odstoupit z průběžně třetí pozice. Tým situaci okamžitě začal řešit se svým dodavatelem motorů, francouzským Renaultem. Výsledkem je nevyhnutelné nasazení nejnovější specifikace této části v Interlagosu.
Šéf Renaultu pro závodní operace, Remi Taffin, pro britský Autosport řekl: "Je to velice jednoduché, nasadíme novější specifikaci. Prošla všemi testy."
Byl to přitom právě Red Bull, který se rozhodl nenasadit novější specifikaci, kterou ostatní zákazníci Renaultu běžně používají, protože se jim tento krok zdál bezpečnější. Starší specifikace alternátoru totiž v minulosti nevykazovala takovou poruchovost.
Když byl Taffin dotázán, proč se tak Red Bull rozhodl, ačkoliv novější alternátor prošel všemi testy, tak řekl: "Protože jsou to lidé a jako lidé mají občas určité pocity."
"Bylo to běžné rozhodnutí, a tak jsme vyložili vše na stůl a společně jsme se rozhodli od toho upustit. Měli jsme s sebou vše k namontování starší i novější specifikace. Jejich pocit byl ale nakonec byl takový, že chtějí použít něco, co znají již roky, i když jsme měli nové řešení, o kterém jsme věděli, že prošlo všemi testy.
Možná je trochu těžší tomu porozumět, ale představte si sebe v situaci, kdy se musíte rozhodnout. Občas zajdete do obchodu a jsou tu dvě rozdílné věci, hlava vám říká, že byste měli koupit tuto, ale srdce vám říká, ať koupíte to druhé."
Mark Webber se včera díky alternátoru moc nesvezl(foto: Red Bull Racing)
Taffin také dodal, že fakt, že ostatní zákazníci Renaultu o uplynulém víkendu úspěšně využili služeb nové verze, pro Red Bull znamená, že se před Brazílií nemají čeho bát. "Toto je první neděle, kdy to bylo použito, teď jsme však s některými částmi již na 2000 ujetých km na dynamometru a na trati. Takže už nemůžeme udělat nic víc, než ji nasadit do vozů."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.