Red Bull nasadí v Brazílii nejnovější specifikaci alternátoru Renaultu. Jen dodejme, že to byl právě alternátor, který vypověděl službu na voze Marka Webbera včera v USA.
Marka Webbera včera potkalo již třetí selhání alternátoru v jednom z vozů rakouského týmu v této sezoně. Australan tak musel odstoupit z průběžně třetí pozice. Tým situaci okamžitě začal řešit se svým dodavatelem motorů, francouzským Renaultem. Výsledkem je nevyhnutelné nasazení nejnovější specifikace této části v Interlagosu.
Šéf Renaultu pro závodní operace, Remi Taffin, pro britský Autosport řekl: "Je to velice jednoduché, nasadíme novější specifikaci. Prošla všemi testy."
Byl to přitom právě Red Bull, který se rozhodl nenasadit novější specifikaci, kterou ostatní zákazníci Renaultu běžně používají, protože se jim tento krok zdál bezpečnější. Starší specifikace alternátoru totiž v minulosti nevykazovala takovou poruchovost.
Když byl Taffin dotázán, proč se tak Red Bull rozhodl, ačkoliv novější alternátor prošel všemi testy, tak řekl: "Protože jsou to lidé a jako lidé mají občas určité pocity."
"Bylo to běžné rozhodnutí, a tak jsme vyložili vše na stůl a společně jsme se rozhodli od toho upustit. Měli jsme s sebou vše k namontování starší i novější specifikace. Jejich pocit byl ale nakonec byl takový, že chtějí použít něco, co znají již roky, i když jsme měli nové řešení, o kterém jsme věděli, že prošlo všemi testy.
Možná je trochu těžší tomu porozumět, ale představte si sebe v situaci, kdy se musíte rozhodnout. Občas zajdete do obchodu a jsou tu dvě rozdílné věci, hlava vám říká, že byste měli koupit tuto, ale srdce vám říká, ať koupíte to druhé."
Mark Webber se včera díky alternátoru moc nesvezl(foto: Red Bull Racing)
Taffin také dodal, že fakt, že ostatní zákazníci Renaultu o uplynulém víkendu úspěšně využili služeb nové verze, pro Red Bull znamená, že se před Brazílií nemají čeho bát. "Toto je první neděle, kdy to bylo použito, teď jsme však s některými částmi již na 2000 ujetých km na dynamometru a na trati. Takže už nemůžeme udělat nic víc, než ji nasadit do vozů."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.