AUSTIN, USA - 2. TRÉNINK; Sebastiana Vettela neovlivnily ani problémy s vozem, které zapříčinily, že musel téměř půl hodiny stát v boxech, a opět zajel nejrychlejší čas.
Druhý trénink začal opět za modré oblohy a znatelně vyšších teplot: vzduch 20 °C, asfalt 30 °C. Obecně se očekává další dominance Red Bullu, podle Webbera to však nebude tak jednoduché kvůli nižším teplotám. Všechny předchozí závody, kde Red Bull vítězil, se jely za horkých podmínek.
V HRT se za volant druhého vozu vrací Narain Karthikeyan, v první tréninku měl šanci Číňan Ma Quing Hua - jeho čas byl poslední.
Vergne jako první vyrazil na dráhu, následován Räikkönenem a oběma Saubery. Pilot Toro Rosso si připsal první letmé kolo: 1:49,781 min, svým prvním pokusem jej hravě překonal Pérez – 1:43,418 min.
Do čela se po 10 min propracoval Rosberg s časem 1:40,096 a 1:39,842 min, přičemž mu na rovince byla naměřena šestá nejvyšší rychlost – 317 km/hod. Red Bully zde byly opět nejpomalejší (308 km/hod).
Kobajaši byl žádán, aby vyzkoušel projet 18 zatáčku na plný plyn bez přibrzdění. Vettel měl technické problémy s vozem a po třech kolech jej Red Bull požádal, aby vystoupil. Na zadní části pracovali inženýři Renaultu, Adrian Newey se škrábal na čele.
Felipe Massa se po 25 min dotáhl za Rosberga: 1:40,064 min (26,9/39,4/33,4). Sebastian Vettel má problémy s tlakem vody. Němec stojí i se svým vozem v garáži, vypadá to na vážnější problémy. Lewis Hamilton si postěžoval rádiem týmu, že se mu nedaří zahřát pneumatiky.
Na čele je zatím dvojice Webber - Alonso. Australan dokázal zajet čas rychlejší o 0,005 s! Na třetím místě se drží Nico Rosberg s Mercedesem. Lewis Hamilton stále očividně bojuje s pneumatikami, utrhla se mu záď a nakrátko se ocitl mimo trať, což vyústilo v návrat do boxů. Na třetí místo se posouvá Felipe Massa s Ferrari: 1:39,710 min. V dalším kole jde do čela, dokázal zrychlit o 0,6 s.
Pastor Maldonado ve druhém tréninku, Williams se místo nasazování novinek vrací ke starším osvědčeným věcem - například k přednímu křídlu z Barcelony (foto: Williams F1 Team)
Pořadí v polovině tréninku:
1. Massa 1:39,1062. Webber 1:39,4853. Alonso 1:39,4904. Rosberg 1:39,8425. Button 1:39,8666. Raikkönen 1:40,1667. Grosjean 1:40,2868. Hamilton 1:40,365
Brazilec stále zrychluje, s Ferrari už zajel čas 1:39,061 min. Zajímavá je situace ohledně volby pneumatik. Jako první si vyzkoušel středně tvrdé pneumatiky Charles Pic s Marussii, poté ho následovali jezdci Force India, Vergne a Romain Grosjean. Toť zatím vše.
Sledujeme pohyb u Red Bullu a vozu Vettela, mistr světa nasazuje kuklu a helmu. Jeho vůz se zdá být znovu připraven. Jean-Eric Vergne svému týmu přes vysílačku hlásil, že na rovince je Toro Rosso výrazně rychlejší než Ferrari. Maldonado neudržel svůj Williams na trati, ale pokračuje ve své snaze zlepšit momentální 17. pozici.
Mark Webber dokázal výrazně zrychlit a časem 1:38,475s poskakuje na první místo (měl obuty střední tvrdé pneumatiky Pirelli). Také u McLarenu, zdá se, přišli na to, jak ukrojit něco z času na kolo, což demonstroval Jenson Button posunem na 3. příčku před Alonsa. Kolega Hamilton se o zlepšení postavení právě pokouší.
Hamilton dnes na Vettela nestačil (foto: McLaren Mercedes)
Na 7. jde Schumacher, čas 1:40,115s. Mercedesy jsou na 6. a 7. pozici, získají konečně nějaké body? Na trati málem došlo na kontakt mezi Red Bullem Marka Webber a Caterhamem Vitalye Petrova. Kovalainen s druhým Caterhamem má defekt. Hamilton poskočil na 2. místo, čas 1:38,748. I Sebastina Vettel se hned po výjezdu z boxů dostává na čelo, jeho čas 1:38,894s stačí na 4. místo.
Už i Fernando Alonso jezdí na středně tvrdých pneumatikách, Ferrari však přiznává, že má Španěl problémy s jejich zahřátím. Bruno Senna se dokázal s Williamsem dostat do TOP10, konkrétně na 8. místo. Bruno pokračuje i v Americe s designem helmy, který představil v Abu Dhabi a dostal možnost absolovat oba páteční tréninky.
Do čela jde Vettel - 1:37,718s, což je o 0,7s rychlejší než čas, který má na svém kontě jeho kolega! Alonso je také rychlý, čas 1:38,483s mu stačí na 3. místo. 4. a 5. místo drží McLaren. Webber ve druhém kole ze svého dlouhého stintu požádal tým, jestli by mohl ověřit data, zdá se mu, že má málo přítlaku. Tým mu sdělil, že by mělo být vše OK. Grosjean se roztočil a poté zajel do boxů.
Do konce zbývá asi 15 minut a Vergne vyjíždí k dlouhému stintu, tým mu přes radio připomenul, jak si má nastavit spojku a motor. Na dráze jsou naposledy i oba Mercedesy a hodně dalších pilotů. Většinou dlouhé výjezdy přicházejí trochu dříve, tady se to díky neznalosti trati posunulo. Do konce tréninku zbývá 10 minut a na dráze je všech 24 pilotů.
Alonso v 19. zatáčce zkouší novou stopu, pak zajel na rychlou zastávku do boxů. Oba jezdci McLarenu zkouší výdrž měkčí směsi pneumatik. Vettel zajel čas 1:45,721s, což je čas, který se velmi podobá časům McLarenu. V samotném závěru dokázal Hamilton zajet 1:44,196s. Maldonado má problémy s vozem, ze zádi vozu se kouří. V nájezdu do boxové uličky mu tým přikázal vůz zastavit, mechanici ho táhnout zpět do boxu.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Pérez - 322 km/hod; 2. Kobajaši - 322; 3. Vergne - 320; 4. Ricciardo - 320; 5. Di Resta - 318; 6. Schumacher - 318.
Předhled všech časů: zde (PDF).
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.