AUSTIN, USA - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku v Austinu předvedl Sebastian Vettel s Red Bullem a pokračuje tak v suverénních výkonech z poslední doby. Byl o 1,418 sekundy rychlejší než zbytek pole vedený Lewisem Hamiltonem a Fernandem Alonsem.
Týmy v Austinu přivítalo slunečné počasí, na počátku tréninku v 9 hod místního času však teplota vzduchu dosahovala pouhých 12 °C, teplota dráhy se pohybovala kolem 16 °C.
Jako první se před semaforem seřadil Kimi Räikkönen, za ním na okruh vyrazila celá řada jezdců. Ujet co největší počet kol je obzvlášť na nové trati velmi důležité. Piloti si na začátku stěžovali na velmi kluzký povrch, Hülkenbergovi to připadalo, jako by dráha byla mokrá.
Při pokusu o výjezd z boxů vzplanul Schumacherův Mercedes, mechanikům se jej však rychle podařilo uhasit. Mimo se hned v úvodu v zatáčce č. 11 ocitl Massa, problémy však byly patrné u všech. S pogumováním se však přilnavost zlepšovala a časy na kolo budou velmi rychle klesat. Vyvíjet se dle radiokomunikace Mercedesu s Rosbergem bude po celý víkend.
Týmy tentokrát testovacím pilotům šanci nedali, aby se jejich závodní piloti mohli dobře seznámit s novou dráhou, kterou někteří nemají ani ve svých simulátorech. Výjimkou bylo HRT, které nutně potřebuje peníze - místo Naraina Karthikeyana letos popáté nastoupil Ma Qing Hua.
Nová přilba Lewise Hamiltona (foto: McLaren F1 Team)
Řada pilotů včetně Hamiltona či Vettela v Austinu jezdí s novými přilbami. McLaren přivezl několik novinek, Lewis zpočátku kroužil s novým jednodušším předním křídlem, které je podobné tomu, co používá Lotus. Tým z Wokingu si jej vyzkoušel během testu nováčků v Abú Zabí. Na voze se místo reklamy Vodafone objevují loga jeho dceřiné americké společnosti Verizon.
Nové díly zkoušelo také Ferrari a Red Bull, zatímco Williams nepřivezl žádné vylepšení: pokud za vylepšení nepovažujeme staré přední křídlo z Barcelony, které má pomoci s řešením nekonzistentního vyvážení. Nové křídlo sice v tunelu nabízelo až o 30 bodů aerodynamického přítlaku více, na dráze s ním však měl tým problémy. Tým vpředu musel zvednout auto až o 5 mm, což se neobešlo bez kompromisů ve výkonnosti.
Po 18 min pokřtil okruh prvním měřeným kolem Kobajaši: 1:54,846 min, Senna za ním absolvoval letmé kolo za 1:56,291 min. Japonec byl ve svém druhém pokusu o 3,6 s rychlejší: 1:51,228 min; ve třetím 1:48,517 min a po mohutném driftu ve vysoké rychlosti 1:46,960 min. Postupně se přidávali piloti top týmů.
Přípravy Red Bullu před začátkem prvního tréninku (foto: Red Bull Racing)
Po 37 min se před duo Red Bull propracoval Hamilton: 1:42,603 min, čtvrtý před Alonsem figuroval Schumacher, jemuž zbývají poslední dva závody. Druhý muž šampionátu jej brzy překonal: 1:42,538, zatímco Hülkenberg se roztočil v první zatáčce.
Pořadí v polovině tréninku:1. Alonso 1:40,603 min (26,9/39,8/33,7 s)2. Hamilton + 0,3003. Button + 0,6624. Rosberg + 1,5285. Schumacher + 2,0446. Vettel + 2,1107. Grosjean + 2,4828. Massa + 2,700
De la Rosa se stále po instalačním okruhu neobjevil na dráze, Ma Qing Hua má na kontě jen 8 kol, zatím bídné vystoupení španělského týmu HRT.
Hamilton přebírá po Alonsovi vedení: 1:40,175 min (sektory: 27,1/39,3/34,4 s), na druhé místo se dostává jeho kolega Button: 1:40,528 (27,2/39,5/33,6). Stěžuje si na nedotáčivost v rychlých zatáčkách, drolení levé pneumatiky a blokování předních kol při prvotním zatočení do pomalých zákrut, což mají na svědomí nízké teploty a mizerná přilnavost.
Alonso absolvuje s poslední verzi deflektorů z Abú Zabí a s čerstvými tvrdými pneumatikami (Pirelli v USA poskytlo každému jezdci sadu tvrdých pneumatik navíc) aerodynamickou jízdu konstantní rychlostí na dlouhé rovince. Dostává instrukci, aby aktivoval DRS až do konce, kdy začne brzdit.
Alonso (1:40,337, sektory 26,8/39,6/33,8) a Hamilton (1:39,543 min; 26,6/39,5/33,3) na čele dále zlepšovali své časy, pilot McLarenu ale ztrácel v prvním sektoru. Do boje o špici se přimíchal Vettel - 1:40,335 (27,1/39,6/33,5). Fernando byl po 1. sektoru o rychlejší, kvůli smyku Kovalainena před sebou však musel zpomalit. Webber dostal smyk v zatáčce č. 8, a na chvíli zastavil mimo dráhy, dokázal se však vrátit a pokračovat, patřila mu v té chvíli 7. pozice.
Hlavní média v USA věnují F1 velmi málo pozornosti, za což může částečně kolize s finále NASCARu, tribuny však jsou zaplněné.
V samotném závěru vykouzlil neuvěřitené kolo Vettel - o téměř sekundu a půl rychlejší než Hamilton: 1:38,125 min (26,7/38,9/32,4 s). Za touto dvojicí se seřadili již s více než dvouvteřinovou ztrátou Alonso a Button.
Nejvyšší rychlosti: 1. Ricciardo - 319,4; 2. Vergne - 319,1; 3. Di Resta - 318,7; 4. Pérez - 318,3; 5. Hülkenberg - 318,3; 6. Kobajaši - 318,1; 7 Schumacher - 317,4; 8. Rosberg - 317,3; 9. Alonso - 315,6; 10. Maldonado - 315,5... 23. Vettel - 308,3; 24. Webber - 308,3 km/hod.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.