Jaké má pocity před posledními dvěma závody Fernando Alonso, který je přes desetibodovou ztrátu na Sebastiana Vettela stále ve hře o titul?
"Poprvé jsem tuto trať viděl na simulátoru po Singapuru, pak trochu minulý týden a včera, kdy jsem po ní ujel dva okruhy na kole, více jich ujedu dnes odpoledne. Dráha vypadá velkolepě. Myslím, že bude pro piloty a inženýry náročnou. Snad poskytne dobrou podívanou s předjížděcími manévry na trati. Myslím, že to může být velmi dobrý víkend," popisoval včera Alonso.
"Co se týče mé přípravy, nic se nezměnilo v oblasti přístupu k víkendu: jde o maximální koncentraci, maximální úsilí. Všichni v týmu tvrdě pracují a snad budeme moci zítra otestovat některé nové díly a udělat si obrázek o tom, jak fungují, a pokusit se o hladký pátek.
Zde bude důležitější než na jiných tratích ujet spoustu kol pro naučení se závodní stopy a možná i některý triků tohoto okruhu. Pak potřebujeme také dobrou sobotu, abychom byli v nejlepší možné pozici a odjeli dobrý závod. Tento víkend se budeme soustředit na odvedení dobré práce, než se přesuneme k bitvě o šampionát v Brazílii," uvádí pilot Ferrari.
Jeho hlavního soupeře Sebastiana Vettela čeká v Austinu stý závod. Fernando k tomu uvádí: "Když jsem vyhrál svůj druhý titul, byl jsem na tom v počtu závodů podobně jako on. V roce 2007 jsem bojoval o třetí titul až do posledního závodu.
V kariéře všichni zažili lepší i horší okamžiky, jak viděli u tolika pilotů. Podívejte se na sedm titulů Michaela [Schumachera] a nyní na tři roky bez vítězství. Nebo na Barrichella, který odjel více velkých cen než kdokoliv jiný - jeden rok bojoval s postupem z Q1 s Williamsem, přitom rok předtím s Brawnem GP bojoval o titul.
Jsem hrdý na to, že se blížím 200 velkým cenám, že jich několik každý rok vyhraju a čtyři či pět let bojuji o titul. Je to dobré, jsem šťastný!"
Alonso v Abú Zabí ukrojil z Vettelova náskoku tři body (foto: Scuderia Ferrari)
Jeho pocity jsou však přeci jen odlišné, než před několika lety: "Jsem mnohem uvolněnější a soustředěnější. V roce 2006 jsem přijel k posledním závodu bojovat s Michaelem v Brazílii, což byl dost stresující citově vypjatý víkend. Nebylo to lehké se soustředit či vůbec usnout. Byl to víkend plný emocí.
Další rok to byl znovu stresující poslední závod, kdy tři z nás bojovali o mistrovský titul. V roce 2010 jsme přijeli k poslednímu závodu v Abú Zabí a opět jsme bojovali o titul. Byl jsem tam mnohem klidnější a víkend se pro nás vyvíjel celkem dobře. Naše příprava na závod byla podstatně klidnější a vyspělejší, nakonec to však dopadlo tak, jak to dopadlo.
A jak už jsem k těm posledním dvěma či třem letošním závodem uvedl, cítím se zcela normálně. Bude to počtvrté, co budu bojovat o titul snad až do posledního závodu a vnímám ten rozdíl, kdy se dokážu soustředit na svou práci a pochopení toho, že když uděláte všechno perfektně, pak máte šanci, ale když se dopustíte chyby, prohrajete."
A jak vidí své šance na zisk letošního titulu mistra světa? "Hodně si věřím, důvěřuji týmu, důvěřuji sobě," dodává optimisticky Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.