V Austinu je chladněji, než se očekávalo. Mark Webber se proto obává, že by to nemuselo jeho týmu vyhovovat.
V Austinu panují podzimní teploty, se kterými nemají týmy příliš zkušeností. Týmy se během roku setkávají s vyššími teplotami. Správně zahřáté pneumatiky jsou v letošní sezóně klíčem k úspěchu a proto by mohly nižší teploty boj o titul v Austinu řádně ovlivnit.
Vůz Red Bull RB8 je známý tím, že oproti vozu Ferrari pracuje s pneumatikami ve vyšších teplotách. Právě Red Bullu by mohly nízké teploty uškodit. Pirelli navíc bylo při výběru směsí velmi konzervativní a přivezlo dvě nejtvrdší směsi - středně tvrdou a tvrdou.
Tyto dvě směsi operují ve vyšším teplotním okně, než žluté měkké a červené super-měkké. V Abu Zabí jsme mohli vidět, že s klesajícími teplotami byl na střední směsi nejlepší McLaren. Red Bull byl naopak lepší na měkké směsi.
Mark Webber si myslí, že rychlé zatáčky by mohly jejich vozu vyhovovat. Zároveň však dodává, že pokud nedokážou pneumatiky správně zahřát, mohou mít problém: "Teploty jsou mnohem důležitější, než samotný profil tratě. Pokud ty černé věci nebudou v zatáčkách fungovat, můžete si strčit rozvržení okruhu do zadku - nebude to totiž fungovat."
Bude Red Bull na čelních pozicích i v Austinu? (foto: Red Bull Racing)
"Musí vám vše fungovat dohromady. Myslím si, že profil trati není pro nás špatný, ale teploty a práce s pneumatikami bude klíčová," dodal Australan.
Vůz RB8 dokázal od Velké ceny Singapuru dominovat, přesto si Webber myslí, že je tu prostor pro další zlepšení: "Lidé o autě hovoří jako o nejlepším ve startovním poli. Je rychlé, ale jsou však stále oblasti, na kterých musíme pracovat."
Jak se jednotlivým týmům bude dařit? To nám mohou napovědět už dnešní volné tréninky.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.