Dvojnásobný mistr světa a lídr letošní sezóny Sebastian Vettel podle bývalého šampiona Formule 1 - Jacquese Villeneuva - stále potřebuje dospět
"Nemám žádné pochybnosti: Fernando Alonso je nejlepší, proto mu fandím. Seb je super rychlý, ale ve srovnání s Alonsem je patrný rozdíl, pokud se objeví nepříjemná situace," cituje Villeneuva italský Autosprint.
"Alonso zůstává chladný, klidný a rozumný, zatímco se Vettel většinou rozčiluje, naštve se, ječí a kmitá prostředníčkem. Reaguje jako dítě. Z takového chování vyplývají dva různé stavy vyspělosti," vysvětluje Kanaďan.
"Ale aby bylo jasno: Sebastian je také esem. V kritických situacích se však více trápí. Vypadá neporazitelně, když vede. Když má však někoho stahovat, je zranitelný," pokračuje bývalý pilot. Proto ani příliš neoslavuje jeho poslední pódiový výsledek z Abú Zabí, kde startoval z boxů.
"Mě to potvrdilo to, co jsem si o Vettelovi myslel. Toto jsou fakta: zatímco se propracoval zezadu, nejprve měl kontakt se Sennou, který byl před ním, a poškodil si své přední křídlo. Pak ztratil kontrolu nad svým vozem a narazil za zpomalovacím vozem. Velmi vážná chyba, která měla lehké následky."
Alonso je v kritických situacích podle Villeneuva lepší než Vettel (foto: Pirelli)
"Pokud jde o zbytek, ukázal, že je velmi rychlý, ale měl štěstí a svůj názor neměním: Alonso si titul za rok 2012 zaslouží více," soudí bývalý šampion, který závodil za Williams, kde spolupracoval se stejným technickým ředitelem - Adrianem Neweym.
"Mnoho lidí jej vykresluje jako génia, to je však jen součást jeho ohromné síly týmového vůdce. Není všeználkem, který vytváří vítězné auto a předstírá, že s ním kdokoliv vyhraje.
Pravdou je, že je snad tím nejpokornějším technikem, tím, kdo více naslouchá svým jezdcům. Ta léta a vítězství jej nezměnila. Nikdy nedělá kázání, ale debatuje," dodává Villeneuve na adresu úspěšného konstruktéra ve službách Red Bullu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.