Dvojnásobný mistr světa a lídr letošní sezóny Sebastian Vettel podle bývalého šampiona Formule 1 - Jacquese Villeneuva - stále potřebuje dospět
"Nemám žádné pochybnosti: Fernando Alonso je nejlepší, proto mu fandím. Seb je super rychlý, ale ve srovnání s Alonsem je patrný rozdíl, pokud se objeví nepříjemná situace," cituje Villeneuva italský Autosprint.
"Alonso zůstává chladný, klidný a rozumný, zatímco se Vettel většinou rozčiluje, naštve se, ječí a kmitá prostředníčkem. Reaguje jako dítě. Z takového chování vyplývají dva různé stavy vyspělosti," vysvětluje Kanaďan.
"Ale aby bylo jasno: Sebastian je také esem. V kritických situacích se však více trápí. Vypadá neporazitelně, když vede. Když má však někoho stahovat, je zranitelný," pokračuje bývalý pilot. Proto ani příliš neoslavuje jeho poslední pódiový výsledek z Abú Zabí, kde startoval z boxů.
"Mě to potvrdilo to, co jsem si o Vettelovi myslel. Toto jsou fakta: zatímco se propracoval zezadu, nejprve měl kontakt se Sennou, který byl před ním, a poškodil si své přední křídlo. Pak ztratil kontrolu nad svým vozem a narazil za zpomalovacím vozem. Velmi vážná chyba, která měla lehké následky."
Alonso je v kritických situacích podle Villeneuva lepší než Vettel (foto: Pirelli)
"Pokud jde o zbytek, ukázal, že je velmi rychlý, ale měl štěstí a svůj názor neměním: Alonso si titul za rok 2012 zaslouží více," soudí bývalý šampion, který závodil za Williams, kde spolupracoval se stejným technickým ředitelem - Adrianem Neweym.
"Mnoho lidí jej vykresluje jako génia, to je však jen součást jeho ohromné síly týmového vůdce. Není všeználkem, který vytváří vítězné auto a předstírá, že s ním kdokoliv vyhraje.
Pravdou je, že je snad tím nejpokornějším technikem, tím, kdo více naslouchá svým jezdcům. Ta léta a vítězství jej nezměnila. Nikdy nedělá kázání, ale debatuje," dodává Villeneuve na adresu úspěšného konstruktéra ve službách Red Bullu.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.