Bývalý mistr světa Formule 1 Jacques Villeneuve není fanouškem DRS - systému pro snížení přítlaku na zadním křídle, který mohou piloti využívat k předjetí soupeře.
Tento systém byl v F1 zaveden minulý rok, aby pomohl zvýšit počet předjížděcích manévrů a zatraktivnit závodění. Podle kritiků, mezi něž patří i Villeneuve, však systém vytváří umělé závodění a předjíždění je s ním příliš snadné.
"Pokaždé, když vidím DRS, tak se naštvu. Ničí to každý dobrý souboj," stěžuje si Kanaďan. Není to ale jedinou věcí, která ho při sledování závodů dokáže rozladit.
"Také mě štve pravidlo o pouze jedné změně směru. To je nejhorší ze všech," kroutí hlavou jednačtyřicetiletý Villeneuve. "Pravidlo by mělo zakázat blokování, toť vše."
Kvůli blokování soupeřů kritizuje "novou generací" pilotů F1, přičemž zmiňuje Romaina Grosjeana, který je podle něj kvůli tomu "zcela mimo." Uvádí ale i další příklady: "Nebo to, co udělal Maldonado Hamiltonovi ve Valencii."
Závodění podle něj neprospívají ani vysoké standardy moderních okruhů: "Tam, kde byla tráva, je dnes asfalt. Ale kvůli ní jste se často museli automaticky stáhnout. Nyní na to mnozí bez rozmyslu tlačí."
Villeneuvovi vadí široké vyasfaltované zóny podél závodních tratí (foto: HRT F1 Team)
"Mladí piloti, kteří přicházejí do F1, nejsou připraveni. Tím, že celé dny hrají videohry, zapomínají na to, že je motosport nebezpečný," dodává bývalý jezdec stájí Williamsu, BAR a BMW.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.