Bývalý mistr světa Formule 1 Jacques Villeneuve není fanouškem DRS - systému pro snížení přítlaku na zadním křídle, který mohou piloti využívat k předjetí soupeře.
Tento systém byl v F1 zaveden minulý rok, aby pomohl zvýšit počet předjížděcích manévrů a zatraktivnit závodění. Podle kritiků, mezi něž patří i Villeneuve, však systém vytváří umělé závodění a předjíždění je s ním příliš snadné.
"Pokaždé, když vidím DRS, tak se naštvu. Ničí to každý dobrý souboj," stěžuje si Kanaďan. Není to ale jedinou věcí, která ho při sledování závodů dokáže rozladit.
"Také mě štve pravidlo o pouze jedné změně směru. To je nejhorší ze všech," kroutí hlavou jednačtyřicetiletý Villeneuve. "Pravidlo by mělo zakázat blokování, toť vše."
Kvůli blokování soupeřů kritizuje "novou generací" pilotů F1, přičemž zmiňuje Romaina Grosjeana, který je podle něj kvůli tomu "zcela mimo." Uvádí ale i další příklady: "Nebo to, co udělal Maldonado Hamiltonovi ve Valencii."
Závodění podle něj neprospívají ani vysoké standardy moderních okruhů: "Tam, kde byla tráva, je dnes asfalt. Ale kvůli ní jste se často museli automaticky stáhnout. Nyní na to mnozí bez rozmyslu tlačí."
Villeneuvovi vadí široké vyasfaltované zóny podél závodních tratí (foto: HRT F1 Team)
"Mladí piloti, kteří přicházejí do F1, nejsou připraveni. Tím, že celé dny hrají videohry, zapomínají na to, že je motosport nebezpečný," dodává bývalý jezdec stájí Williamsu, BAR a BMW.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.