Podle Jacquese Villeneuva si měl tým Mercedes pro příští sezónu ponechat Michaela Schumachera. Alespoň to vyplývá z rozhovoru, který mistr světa z roku 1997 poskytl švýcarskému magazínu Motorsport Aktuell.
„Proč vlastně končí?“ diví se Villeneuve na adresu Schumachera. „Nerozumím tomu. Dvojice Hamilton - Schumacher by byla určitě lepší než ta, kterou mají pro příští sezónu,“ kritizuje Villeneuve nepřímo výkony Nico Rosberga, jenž bude i příští rok pilotovat monopost týmu Mercedes.
Rosberg sice během tří sezón strávených po boku Michaela Schumachera získal více bodů než německá legenda, ale jeho vystoupení v posledních závodech nebyla příliš přesvědčivá, ostatně stejně jako výkony celého týmu.
Navíc se zdá, že se rozdíl mezi oběma německými piloty spíše zmenšuje, ačkoliv jejich bodový zisk tomu možná příliš neodpovídá. Například v kvalifikacích je však jejich duel letos poprvé zcela vyrovnaný.
Rosberg ovšem vyjadřuje spokojenost s tím, jak si od roku 2010 vedl ve srovnání se Schumacherem. „Je pravda, že Michael měl smůlu, ale stejně jsem na tom byl i já,“ řekl Rosberg německému Auto Bildu.
"A pokud jde o kvalifikace, k těm není třeba říkat nic zvláštního. Po tři roky jsem měl navrch, což je víc, než jsem čekal na začátku. Mám z toho velkou radost,“ dodal Rosberg.
Michaelovi body v Abú Zabí těsně unikly, skončil jedenáctý (foto: Daimler AG)
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.