Jean-Eric Vergne věří, že prodloužená smlouva s Toro Rosso i na další sezonu ukazuje, že tým věří jeho schopnostem a že v následující sezoně může podat lepší výkony, než je tomu v jeho první sezoně v F1.
Francouz se do F1 dostal přes Britskou formuli 3 (mistr, 2010) a Formuli Renaul 3,5 (mistr, 2011), tedy cesta více než povedená. Jeho první sezona však měla vrcholy i pády. Tři 8. místa jsou vrcholy, ale Vergne také 8krát z 18 případů nepostoupil z Q1 a dostal penalizaci ztráty 10 míst za nebezpečné předjetí Heikkiho Kovalainena ve Valencii.
I přesto, že tým Toro Rosso není zrovna vyhlášený svým přívětivým přístupem k jezdcům, vzpomeňme například na výhazov Scotta Speeda a Sébastiena Bourdaise v polovině sezony 2007, respektive 2009, nebo propuštění Jamieho Alguersuariho a Sebastiena Buemiho na konci minulé sezony, Vergne věří, že prodloužení smlouvy ukazuje na to, že tým věří v jeho schopnosti.
"Je to dobrá vzpruha. Je to důkaz, že tým mi věří a mám stále potenciál růstu. Během sezony je trend mých výkonů stoupající a já věřím, že se stále mohu výrazně zlepšit, ví to i tým. Před novou sezonou si můžeme věřit. Je to vzpruha a teď se mohu v klidu soustředit na zbývající závody této sezony," říká jezdec.
Šéf Red Bull Racingu, Christian Horner, v Abu Dhabi prohlásil, že jak Jean-Eric Vergne tak i Daniel Ricciardo (také potvrzen pro rok 2013) mají ještě co dělat, aby napodobili jejich předchůdce v Toro Rosso, Sebastiana Vettela. Nevyloučil možnost posunu z Toro Rosso do Red Bullu po příští sezoně, pokud by zaujali.
Vergne zatím na Red Bull nemyslí: "Všechno je možné. Určitě by bylo mým snem jednoho dne jezdit za Red Bull. Ale zatím jsme pořád v roce 2012 a přede mnou je celá sezona v Toro Rosso. Takže abych byl upřímný, tak na sezonu 2014 zatím moc nemyslím."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.