Pokud chce Ferrari opravdu vyhrát letošní šampionát jezdců, nesmí podle Stefana Domenicaliho spoléhat na to, že Red Bull a Vettel budou dělat chyby.
Ferrari přivezlo do Abú Zabí nové díly, které ale nepřinesly očekávané zlepšení. Scuderia se musí na letošní vůz soustředit až do úplného konce.
"Tento týden bude důležitý, budeme analyzovat vše, co máme," řekl po závodě Stefano Domenicali, šéf týmu. "Upřímně, nemůžeme spoléhat na to, že se něco stane Vettelovi. Podívejte se na McLaren. Poslední dva závody jim nevyšly a teď se jim tu dařilo.
Naším cílem je zlepšovat auto a to je to, co budou naši inženýři dělat až do úplného konce. Musíme zvážit situaci a pokusit se být perfektní. Pokud to nepůjde, uvidíme, co bude. Ale tento přístup je naším cílem."
"Nerozhoduje, jestli tomu věříte, nebo ne. My vždy věříme v pozitivní přístup. Víte, kdyby pomáhal negativní přístup, klidně bych celý den brečel. Ale protože to není nic platné, nedělám to. Místo toho se snažím nasměrovat lidi ke správnému přístupu.
Felipe Massa v Abú Zabí (foto: Scuderia Ferrari)
Teď děláme vše, co můžeme, a na konci to zhodnotíme. Je to normální. Jsou někteří lidé, kteří věří jinému týmu a nám ne. To ale v naší skupině vidět nechci," říká sebevědomě Domenicali.
Zafunguje jeho pozitivní přístup a bude vůbec něco platný v konečném boji o titul? Uvidíme ve dvou posledních závodech.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce