Fernando byl po včerejším závodě spokojený. Ačkoliv prvotní simulace Ferrari poukazovaly na maximálně páté místo, nakonec dojel druhý - navíc před svým hlavním soupeřem Sebastianem Vettelem. Jak hodnotí fungování nových dílů v závodě?
Na rozdíl od Felipeho Massy se po pátečních trénincích rozhodl si ponechat nové deflektory, přední a zadní křídlo. Pomohly mu nové díly v závodě? "Myslím, že určitě pomohly," odpovídá Alonso.
"Když jsme je totiž v pátek testovali, dosahovaly určité výkonnosti, ale mluvíme určitě jen o pouhých několika setinkách navíc," přiznává, že k žádnému velkému posunu vpřed nedošlo. "Když musíte stáhnout pár desetin a zlepšujete se po setinkách, zatímco vaši soupeři přivezou také nové díly, tak jste podle mě stále ve víceméně stejné pozici."
McLaren nasadil stejný vůz jako v Indii, totéž platí o Lotusu, kde jedinou změnou byla úprava výfuků. Red Bull - největší soupeř Ferrari - však pár novinek přivezl.
"Takže musíme dále tvrdě pracovat a v Maranellu dřou ve dne v noci, abychom přivezli novinky. Zde na trati pracovali mechanici 24 hodin a určitě odvádíme maximum. Doufáme, že to bude stačit," vysvětluje pilot Ferrari.
Od nových dílů se však čekalo více. Není Alonso zklamaný tím, že ukrojit z Vettelova náskoku nakonec jen tři body? "Abych byl upřímné, soustředili jsme se na náš vlastní závod," říká druhý muž šampionátu.
"Naše simulace, které jsme provedli, odhalily možnost dojet na pátém či šestém místě, takže jsme před dnešním závodem nebyli moc velkými optimisty. Nehledě na to, co Sebastian předváděl v závodě, bychom brali dle našich simulací maximálně osm či deset bodů."
Mechanici Ferrari vyměnili Fernandovi pneumatiky za 2,7 s, po výborném výkonu a odstoupení Hamiltona dojel nakonec druhý (foto: Scuderia Ferrari)
"Takže jsme se soustředili na náš závod. On odjel velmi dobrý závod a dokázal v jeho určitých fázích využívat výkonnosti, když byl na čistém vzduchu, vyjela zpomalovací vozidla, která podle mě pole seskupila dohromady. Myslím, že s tímto nakonec stejně nic nenaděláte.
Musíme se soustředit na náš závod a v dalších dvou závodech skončit před Sebastianem, pak možná budeme mít šanci. To je to, nač se nyní soustředíme," dodává Alonso.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.