Fernando Alonso hovoří o důvodech pro svou důvěru v to, že Ferrari letošní sezónu nakonec úspěšně zvládne.
Druhý muž šampionátu Alonso už je v Abú Zabí, kde i dnes v rozhovoru s novináři potvrdil, že stále věří v zisk titulu: "Myslím, že věříme a důvěřujeme týmu a práci, kterou děláme. Ukázali jsme, že se nikdy nevzdáváme a že víme, jak bojovat až do konce. Když se věci ztíží a stanou se více stresujícími, stále dokážeme odvádět 100 % a tým má spoustu zkušeností s bojem o mistrovské tituly.
Všichni jsou motivováni a v Indii jsme viděli určité dobré stránky výkonnosti ve srovnání s Red Bullem, i když potřebujeme ještě pár dalších desetin, obzvlášť v sobotu. Navíc zde máme některá vylepšení a další budeme mít v USA. V sezóně jsme zažili určité výkyvy a viděli jsme čtyři "vzestupy" Red Bullu v řadě, takže si myslíme, že to musí dříve či později skončit," pokračuje Alonso.
Ferrari si přes připravované novinky ale nemyslí, že bude najednou před Red Bullem: "Zkoušeli jsme se na tento závod připravit lépe, než kdykoliv dříve. Máme nové díly, které budeme zítra zkoušet. Nemyslíme si, že zcela stáhneme náskok Red Bullu po pouhých pěti dnech mezi Indií a Abú Zabí. Ve Formuli 1 neexistuje žádná magická součástka, snažíme se je však dostat pod tlak poté, co prožili čtyři velmi jednoduché závody."
Fernando Alonso v Indii druhým místem minimalizoval škody (foto: Scuderia Ferrari)
"Chceme být dostatečně blízko, abychom mohli využít všechno, co neudělají perfektně, zatímco my musíme být perfektní v příštích třech závodních víkendech. Vždy hrozí mechanická porucha - nejen jim, ale i nám. Musíme se ujistit, že máme velmi silné auto, abychom mohli všechny tři poslední závody odjet bez mechanických problémů.
Víme, že Red Bull může být o něco zranitelnější, jak jsme viděli na Webberově KERSu v Indii, takže na ně musíme tlačit a být na limitu, protože kdyby měl problémy Vettel, nikdo by si to vzhledem k jeho desetisekundovému náskoku na čele nevšiml," uvádí druhý muž šampionátu.
V roce 2010 zde zažil frustrující finále, během něhož přišel o titul: "Nemyslíme na závod z roku 2010, kdy jsme zde ztratili šampionát. Chceme ho letos vyhrát v posledním závodě v Brazílii. Díky KERSu a DRS by se neměla opakovat situace z roku 2010, která mě stála titul, kdy jsem zůstal zaseknutý příliš dlouho za jiným vozem. V posledních dvou letech jsme viděli, že tyto prvky přispěly ke vzrušujícímu závodění se spoustou předjíždění."
Stále věří, že s v Brazílii bude nakonec z titulu radovat on (foto: Scuderia Ferrari)
Na závěr se dotkl nesmyslů, které o údajné hádce mezi ním a technickým ředitelem tento týden šířila bulvární média: "Spor s Patem Fryem po závodě v Indii? Hezký vynález někoho v italských médiích. Abych byl upřímný, bylo to celkem kreativní. Nyní či později si s nimi promluvím, abych věděl, jak k tomu přišli.
Víme - a je to fakt, že jsme pomalejší než Red Bull. Všichni s tím souhlasíme: já, tým, naši fanoušci, všichni to vědí. Jsme velmi jednotní v našich snahách tuto situaci napravit," dodává pilot Ferrari.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.