Indický soud vydal zatykač na majitele letecké společnosti Kingfisher Airlines Vijaye Mallyu, jenž je také spoluvlastníkem závodního týmu Force India F1.
Jeho letecká společnost bojuje o přežití a od prvního října dokonce zastavila lety. Na internetu přestala prodávat i letenky do 20. října kvůli tomu, že nedokáže přesvědčit piloty a inženýry, aby se vrátili do práce. Mají k tomu oprávněný důvod - výplatu neviděli již několik měsíců.
Kingfisher Airlines přitom patřily mezi nejlepší indické společnosti - nyní však svým věřitelům dluží již přes 20 miliard Kč.
Soud jižního města Hyderabad (13th Metropolitan Sessions Court) dnes vydal na Mallyu zatykač kvůli tomu, že asociaci GMR Hyderabad International Airport Ltd, jež provozuje místní letiště Rajiv Gandhi International Airport, vystavil čtyři nekryté šeky v hodnotě téměř 40 mil. Kč a nedostavil se k jednání navzdory několikerým předvoláním. Kauza se táhne již několik měsíců.
Vijay Mallya (vpravo) při loňském prodeji části akcií závodního týmu (foto: Sahara Force India)
Mallya loni prodal za 1,8 miliardy Kč část závodního týmu společností Sahara India Pariwar (psali jsme zde). Nyní by měl vlastnit 42,5 % akcií stejně jako Sahara, zbytek (15 %) drží rodina Molů, původních spolumajitelů Spykeru.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.