Indický soud vydal zatykač na majitele letecké společnosti Kingfisher Airlines Vijaye Mallyu, jenž je také spoluvlastníkem závodního týmu Force India F1.
Jeho letecká společnost bojuje o přežití a od prvního října dokonce zastavila lety. Na internetu přestala prodávat i letenky do 20. října kvůli tomu, že nedokáže přesvědčit piloty a inženýry, aby se vrátili do práce. Mají k tomu oprávněný důvod - výplatu neviděli již několik měsíců.
Kingfisher Airlines přitom patřily mezi nejlepší indické společnosti - nyní však svým věřitelům dluží již přes 20 miliard Kč.
Soud jižního města Hyderabad (13th Metropolitan Sessions Court) dnes vydal na Mallyu zatykač kvůli tomu, že asociaci GMR Hyderabad International Airport Ltd, jež provozuje místní letiště Rajiv Gandhi International Airport, vystavil čtyři nekryté šeky v hodnotě téměř 40 mil. Kč a nedostavil se k jednání navzdory několikerým předvoláním. Kauza se táhne již několik měsíců.
Vijay Mallya (vpravo) při loňském prodeji části akcií závodního týmu (foto: Sahara Force India)
Mallya loni prodal za 1,8 miliardy Kč část závodního týmu společností Sahara India Pariwar (psali jsme zde). Nyní by měl vlastnit 42,5 % akcií stejně jako Sahara, zbytek (15 %) drží rodina Molů, původních spolumajitelů Spykeru.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.