Šéf Red Bull Christian Horner Fernanda Alonsa a Ferrari nadále nepodceňuje, přestože jeho pilot Sebastian Vettel vyhrál dva poslední závody, v nichž bylo Ferrari méně konkurenceschopné.
Sebastian Vettel v Singapuru a v Suzuce stáhl náskok Alonsa o 35 bodů, nyní je dělí pouze čtyři body, které se udělují za osmé místo v cíli. Red Bull navíc přivezl několik novinek včetně nového předního křídla či DDRS, které hned fungovaly, zatímco Ferrari se se svými vylepšeními trápí, protože na dráze nesplňují očekávání z aerodynamického tunelu.
"Myslím, že před letní přestávkou měl vedoucí Fernando významný náskok. Poté jsme byli druzí ve Spa, v Monze jsme měli smůlu, jinak bychom získali dost bodů, v Singapuru jsme vyhráli a vyhráli jsme i zde [v Suzuce]," vypočítává Horner.
"Podařilo se nám odmazat tu ztrátu a snad teď ve zbývajících závodech přijde na řadu několik okruhů, které budou vyhovovat charakteristice našeho balíku," očekává Horner před zbývajícími podniky v Koreji, v Indii, v Abú Zabí, ve Spojených státech a v Brazílii.
Pro Fernanda Alonsa skonžil závod v Suzuce žel již v první zatáčce (foto: Sauber Motorsport AG)
"Fernando je velmi mazaným a hrozivým soupeřem. Během sezóny se štěstí vyvažuje: Sebastian dvakrát nedojel do cíle kvůli nespolehlivosti, Fernando měl smůlu s Grosjeanem, z něhož se, zdá se, stává běžný faktor některých incidentů, a dnes defekt," popisoval Horner po Velké ceně Japonska.
"Bude záležet na tom, co ti dva teď budou dělat na dráze, a na relativní výkonnosti vozů ve zbývajících pěti závodech," očekává šéf Red Bullu.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.