Šéf Red Bull Christian Horner Fernanda Alonsa a Ferrari nadále nepodceňuje, přestože jeho pilot Sebastian Vettel vyhrál dva poslední závody, v nichž bylo Ferrari méně konkurenceschopné.
Sebastian Vettel v Singapuru a v Suzuce stáhl náskok Alonsa o 35 bodů, nyní je dělí pouze čtyři body, které se udělují za osmé místo v cíli. Red Bull navíc přivezl několik novinek včetně nového předního křídla či DDRS, které hned fungovaly, zatímco Ferrari se se svými vylepšeními trápí, protože na dráze nesplňují očekávání z aerodynamického tunelu.
"Myslím, že před letní přestávkou měl vedoucí Fernando významný náskok. Poté jsme byli druzí ve Spa, v Monze jsme měli smůlu, jinak bychom získali dost bodů, v Singapuru jsme vyhráli a vyhráli jsme i zde [v Suzuce]," vypočítává Horner.
"Podařilo se nám odmazat tu ztrátu a snad teď ve zbývajících závodech přijde na řadu několik okruhů, které budou vyhovovat charakteristice našeho balíku," očekává Horner před zbývajícími podniky v Koreji, v Indii, v Abú Zabí, ve Spojených státech a v Brazílii.
Pro Fernanda Alonsa skonžil závod v Suzuce žel již v první zatáčce (foto: Sauber Motorsport AG)
"Fernando je velmi mazaným a hrozivým soupeřem. Během sezóny se štěstí vyvažuje: Sebastian dvakrát nedojel do cíle kvůli nespolehlivosti, Fernando měl smůlu s Grosjeanem, z něhož se, zdá se, stává běžný faktor některých incidentů, a dnes defekt," popisoval Horner po Velké ceně Japonska.
"Bude záležet na tom, co ti dva teď budou dělat na dráze, a na relativní výkonnosti vozů ve zbývajících pěti závodech," očekává šéf Red Bullu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.