Sergio Pérez na dnešní tiskové konferenci v Japonsku uvedl, že od Ferrari nedostal žádnou nabídku na náhradu Felipeho Massy. Věří, že McLaren je pro něj to správné místo.
Sergio Pérez je součásti Jezdecké akademie Ferrari, avšak minulý týden podepsal smlouvu s McLarenem, kde nahradí Lewise Hamiltona a bude tak přímým soupeřem týmu z Maranella.
Již dříve prezident Ferrari Luca di Montezemolo uvedl, že Mexičan není na sedačku v jejich rudém voze připraven a Pérez potvrdil, že od italského týmu nedostal žádnou nabídku.
"Mluvil jsem s nimi, ale nebyla to nikdy možnost. Rozhovory probíhaly kvůli tomu, že jsem součástí jejich jezdecké akademie a mám s nimi smlouvu. Ale místo, které jsem získal u McLarenu je nejlepším místem, kde můžu být. Jsem šťastný a děkuji jim (Ferrari), protože mi pomohli k mému příchodu do F1, ale teď se posouvám vpřed a chci poděkovat McLarenu, že mě přijali a důvěřují mi," uvedl Pérez.
Dvaadvacetiletý Pérez byl spojován s budoucností u Ferrari, on sám si však nikdy nebyl jistý. "Nikdy mi nebylo jasné, zda mě chtějí, nebo ne. Možná pro ně bylo těžké udělat to rozhodnutí. Myslím, že jsou spokojeni s Felipem, je dobrý pilot a vyzkoušený. Já tak osvědčený nejsem, takže jsem pro ně možná nikdy nebyl volbou," komentuje situaci.
I přes prohlášení Montezemola se však Pérez cítí připraven jezdit za špičkový tým. "U McLarenu nemáte jinou možnost než vyhrávat. Máte vůz na vítězství v každém závodě a to je garantováno. Takže musím hodně tvrdě pracovat, abych odevzdal týmu vše, co ve mě je a jsem připraven to na konci sezony udělat," popisuje své pocity Pérez.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.