Jak je možné z letošních pneumatik Pirelli, které jsou občas kritizovány, dostat podle Fernanda Alonsa maximum?
Na adresu svých letošních směsí Pirelli občas slýchá kritiku. Piloti si stěžují na jejich konzistenci či příliš úzké teplotní rozpětí, při kterém fungují. Týmy věnují spoustu úsilí jejich poznávání, aby věděli, jak z nich dostat maximální výkonnost.
"Pneumatiky jsou rozhodně jedním z letošních kritických faktorů. Vědět, jak je zvládat, je jedním z klíčů k vítězství či k dobrému výsledku. Jejich chování se liší trať od trati a také záleží na počasí," říká pro F1 Racing Fernando Alonso, který v Monze zvýšil svůj náskok na čele šampionátu na 37 bodů.
Jak na letošní směsi? "Základem je netlačit na ně moc hned na začátku stintu a umět odhadnou, kdy se blíží "útesu" - tím myslím bodu, kdy je pokles jejich výkonnosti takový, že začínáte jezdit opravdu pomalu. To vám snadno může pomoci získat několik příček," pokračuje Španěl.
Ferrari loni mělo problémy se zahříváním tvrdších směsí. Pirelli však krom změny v profilu a množství gumy na jejich povrchu sáhlo také k jejich změkčení. Situace se v tomto ohledu podle Alonsa ve Scuderii zlepšila: "Co se týče kvalifikace, tak bych řekl, že letos tam nejsou problémy. Pokud jsme se loni trápili se zahříváním nejtvrdší směsi, tak nyní je to mnohem lepší."
Fernando Alonso na nejtvrdší směsi pneumatik Pirelli v Monze (foto: Scuderia Ferrari)
Proč jeho týmový kolega Felipe Massa letos tolik zaostává? "Felipe se trochu trápil na začátku sezóny, ale od Bahrajnu se situace zlepšila. Měl však i trochu smůlu, v několika posledních závodech však začal získávat dobré výsledky. Jeho příspěvek bude pro bitvu o titul zásadní. Felipe je stále velmi talentovaným jezdcem, byť se zdá, že na to mnoho lidí zapomnělo," chválí Brazilce Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.