Mark Webber se ve svém sloupku pro BBC zamýšlí nad bezpečností Formule 1 a incidenty, které jsou v poslední době na startech k vidění.
Událost na startu VC Belgie, kdy Lotus Romaina Grosjeana těsně přeletěl před hlavou Fernanda Alonsa, opět vzbudila debaty ohledně bezpečnosti závodních pilotů. Také Mark Webber považuje za štěstí, že Španěl nebyl zraněn. FIA zkoumá další možnosti ochrany hlavy pilota a podle všeho to vypadá, že nás v budoucnu čekají změny.
"Ochrana hlavy je kontroverzní otázkou a, pro mě neobvykle, já zůstávám neutrální. Otevřený kokpit a volná kola jsou tím, co většina pilotů chce - vyžaduje to neuvěřitelnou přesnost a jsou to nejlepší závodní auta na světě. To nechceme ztratit, takže tohle rozhodnutí musíme udělat správně. Je to pro sport velký krok," napsal pilot Red Bullu.
Svůj díl odpovědnosti musejí na sebe podle něj vzít také samotní piloti. Agresivita se totiž v posledních letech zvýšila a to prý především kvůli tomu, že si jezdci zvykli většinou po nehodě odejít po svých. "Můžete však být agresivní a bez rizika, nebo agresivní a nebezpečný. Vždycky jsem říkal, že F1 není závěrečná škola, pokud přijde na závodění," okomentoval situaci Australan.
Se změnami, které F1 v posledních letech prodělala - pneumatiky, DRS (usnadňující předjíždění) - podle něj nemusí být člověk na startu tak zoufalý. Proto jsou pro něj incidenty z tohoto roku překvapením. S tím ale například nesouhlasí Kimi Räikkönen, který se naopak nechal slyšet, že nehody po startu nikdy nezmizí (více zde).
Webber: Zatím jsme měli štěstí, ale to jednoho dne dojde (foto: Scuderia Ferrari)
"Pokud by se Grosjeanova nehoda v Belgii stala při otevřeném závodění, bylo by to v pořádku. Ale bylo tam spousta dalších vozů kolem, trat je v tom místě úzká a tak se to velmi rychle stalo ošklivým incidentem," uvažuje Webber a dodává, že by měli být těmi nejlepšími v tom, co dělají - závodit za každých podmínek a na různých typech okruhů. Etika jezdců by se tomu měla rovnat.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.