Domenicali: Bez telemetrie jsme byli úplně "ve tmě"

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
iM2 12. září 2012 11:42
Sdílej:

Zisk třetího místa Fernanda Alonsa v Monze by nebyl ničím extra zajímavým. Za daných okolností to byl ale velmi slušný výkon.

Tým Ferrari musel řešit na voze Fernanda Alonsa v pátek a v sobotu několik problémů. V počáteční fázi závodu však tým ztratil veškerou telemetrii z jeho vozu, a tak bylo pro boxy týmu velmi obtížné vůz nějak ovládat. 

"Měli jsme problém s napájením jak hlavního systému tak i záložního systému. Nikdy předtím se to nestalo. Takže jsme měli úplný výpadek a neměli jsme žádnou telemetrii, žádné informace. Jedinou věcí, která fungovala, bylo radiové spojení s jezdcem.

Navíc se to stalo v klíčové fázi závodu, v době pit stopů. Bylo dobré, že se nám podařilo udržet všechny v klidu, prostě jsme se jen dívali jako za starých časů, našli si nějakou televizi, která byla někde zapojena, a používali stopky. Odstup jsme se snažili řídit radiovou komunikací s jezdci," říká Stefano Domenicali, šéf týmu Scuderia Ferrari. 

"Poslední možností, kterou se nám během tohoto času podařilo zajistit, bylo telefonní spojení s Maranellem, protože oni byli schopni vidět naše data. Bylo to zvládnuté dobře, nebylo to ale lehké z emočního pohledu na věc. Bylo ale dobré, že to nakonec nepřibrzdilo výkon týmu."

Tým pak měl další starosti s vozem a jeho zavěšením po výletu Fernanda Alonsa do trávy, kam ho poslal Sebastian Vettel. "Na voze jsme měli problém. Bylo tam velké poškození vlevo vzadu. Měli jsme také něco poškozeného po mechanické stránce, takže jsme se museli snažit zvládnout situaci. Řekli jsme mu, ať nejezdí přes obrubníky, protože to by mohlo ten problém ještě zvětšit."

Ohledně penalizace Vettela Domenicali řekl: "Poté, co jsme viděli v Bahrainu, tak přišlo vysvětlení od ředitelství závodu, že pokud se k jezdci blíží druhý a má část svého vozu vedle něj, tak mu musí vedoucí jezdec nechat místo. Technicky řečeno tu není o čem uvažovat, bylo to přesně to, co je napsáno v pravidlech."

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.