Fernando Alonso sice startoval z desátého místa, ale chvíli se pohyboval již dokonce na druhém, než ho o jednu příčku odsunul Pérez. Nebyl s bronzem zklamaný?
"Ne, ne. Pro nás to byla absolutně perfektní neděle. Vítězství bylo očividně mimo dosah po včerejším problému," vyjadřuje pilot Ferrari spokojenost se třetím místem. O šanci na lepší výsledek ho připravil technický problém v kvalifikaci, kvůli kterému v Q3 nebyl schopen zajet žádný konkurenceschopný čas.
"Není lehké pomýšlet na vítězství, když startujete z desátého místa. Když tedy nemůžete vyhrát, je cílem pódium," pokračuje Alonso. Ale i to bylo víc, než ukazovaly jejich předpoklady: "Ve všech simulacích a předpovědích, které jsme měli, vyplynulo, že to nikdy nedotáhneme podium, obecně jsme tedy dosáhli více, než jsme čekali."
K tomu jim pomohly i technické problémy soupeřů: "Jenson byl mimo a ty dva Red Bully.. takže asi dokonalá neděle," těšil se na tiskové konferenci Španěl, který s Vettelem svedl na dráze jeden nepříjemný souboj, za nějž byl Němec penalizován.
Obě Ferrari výborně odstartovala: Massa předjel Buttona, Alonso byl na konci prvního kola již sedmý: "Jo, start byl dobrý. Možná to nebyl náš úplně nejlepší start, ale stačilo to na předjetí dvou nebo tří aut."
Po závodě si Fernando vypůjčil kameru a natáčel skandující tifosi (foto: Scuderia Ferrari)
"Dobrá první zatáčka a pak ty první dvě kola podle mě udělala rozdíl v našem závodě. Předjeli jsme velmi rychle Di Restu, Kimiho, Michaela. To nám dalo šanci následovat Sebastiana a rychlé vozy, které jezdily na prvních pěti místech.
Takže když se ocitnete po dvou či třech kolech na šestém místě, váš závod to podstatně vylepší," vysvětluje příčinu včerejšího úspěchu Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.