Sauber nevěří, že by si včera mohl Sergio Pérez po předjetí obou Ferrari vyšlápnout i na McLaren Lewise Hamiltona - přestože cílem projel se ztrátou pouhých 4,3 sekund.
Pérez vsadil na chytrou strategii, kterou zvládl výborně. Startoval na tvrdší směsi, dokázal na ní vydržet až do 29. kola a poté ve skvělém tempu předjížděl jednoho soupeře za druhým - včetně Fernanda Alonsa - až se propracoval na druhou příčku.
Ačkoliv se přiblížil i na dohled Hamiltona, podle výkonné ředitelky Moniši Kaltenbornové by na McLaren už neměli: "Myslím, že jsem od toho byli daleko, je to spekulace, do které se nechcete nechat zatáhnout. S počtem zbývajících kol jsme byli příliš daleko.
"I když začnete přemýšlet: co kdybychom měli k dispozici více kol? Inu, kdybyste měli více kol, také byste měli více kol, kdy by se něco mohlo pokazit, na to bychom neměli zapomínat," pokračuje Kaltenbornová.
Sauber ze svého vozu zřejmě až do konce ždímal maximum, zatímco Hamilton již jel v konzervativním módu. Když dostal zprávu o přibližujícím se Pérezovi, sedm kol před koncem demonstroval, že může jezdit podstatně rychleji (o zhruba 0,8 s).
Sergio Pérez se ve Velké ceně Itálie opět vytáhl(foto: Sauber Motorsport AG)
Výkonný ředitelka Sauberu také přiznává, že si se strategií nebyli příliš jistí - bylo to napjaté a málem jeli na dvě zastávky: "Bylo to velmi těsné. Inženýři ve skutečnosti vypočítali okno, k němuž musíte vzhlížet, a v tom se musíte rozhodnout: pojedeme na jednu nebo na dvě zastávky? Bylo to velmi těžké rozhodnutí."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.