Jacques Villeneuve se ve svém sloupku v F1 Racingu rozmluvil o jezdci Ferrari, Felipem Massovi.
"Takže, co Ferrari udělá se sedačkou po boku Fernanda Alonsa pro rok 2013? Stále ještě může být obsazena Felipem, předpokládám totiž, že je momentálně jejich nebezpečnější variantou. Momentálně mají dobrý tým, ve kterém Alonso pohodlně vyhrává závody a vede světový šampionát - takže potřebují do týmu opravdu přivést neznámý faktor? Chtějí rozrušit svůj balanc.
Musíte se podívat na to, co je nejlepší pro tým a když Alonso jezdí tak dobře, tak by nebylo nejlepší potápět loď, protože všichni ve Ferrari chtějí vyhrát šampionát. Vypadá to, jako kdyby byli jednoduše zaměření na to, aby titul vyhrál jeden jezdec a moc se nestarají o to, kde dojede druhý jezdec. Nemyslím si, že by záměrně chtěli mít týmovou jedničku a dvojku, ale spíš se to tak vykrystalizovalo.
Myslel jsem si, že by dobrou možností mohl být Mark Webber, ale on oznámil smlouvu s Red Bullem na další sezonu. Byl jsem překvapen tím, že mu dali další možnost v roce 2011, ale letos jezdí o mnoho lépe a vypadá to, že i auto mnohem více sedí jeho stylu než stylu jeho týmového kolegy. Webber se v roce 2012 určitě zlepšil.
Takže jaká další možnost zbývá pro Ferrari? Měli by vsadit na mladého jezdce? A jak by jezdci jako Sérgio Perez, Paul Di Resta nebo Nico Hülkenberg obstáli? Pokud se nepostaví vedle někoho jako Alonso, tak je nemožné říci, jak jsou dobří. Jezdí dobře, ale posadit je do vítězného auta vedle vítězného jezdce, to by mohlo vše změnit. Pokud jezdec už není ve slabém týmu a nemá jinou možnost než vyhrávat, tak se kompletně změní.
V minulosti jsme mohli vidět několik jezdců, kteří si vedli dobře v týmech ze středu pole, ale jakmile se dostali do top týmů, tak se změnil tlak, který je na ně vytvářen a oni zkolabovali. Takže pro Ferrari je velmi těžké hledat někde daleko, nejsnažší by bylo si ponechat stávající jezdce."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.