Jacques Villeneuve se ve svém sloupku v F1 Racingu rozmluvil o jezdci Ferrari, Felipem Massovi.
"Takže, co Ferrari udělá se sedačkou po boku Fernanda Alonsa pro rok 2013? Stále ještě může být obsazena Felipem, předpokládám totiž, že je momentálně jejich nebezpečnější variantou. Momentálně mají dobrý tým, ve kterém Alonso pohodlně vyhrává závody a vede světový šampionát - takže potřebují do týmu opravdu přivést neznámý faktor? Chtějí rozrušit svůj balanc.
Musíte se podívat na to, co je nejlepší pro tým a když Alonso jezdí tak dobře, tak by nebylo nejlepší potápět loď, protože všichni ve Ferrari chtějí vyhrát šampionát. Vypadá to, jako kdyby byli jednoduše zaměření na to, aby titul vyhrál jeden jezdec a moc se nestarají o to, kde dojede druhý jezdec. Nemyslím si, že by záměrně chtěli mít týmovou jedničku a dvojku, ale spíš se to tak vykrystalizovalo.
Myslel jsem si, že by dobrou možností mohl být Mark Webber, ale on oznámil smlouvu s Red Bullem na další sezonu. Byl jsem překvapen tím, že mu dali další možnost v roce 2011, ale letos jezdí o mnoho lépe a vypadá to, že i auto mnohem více sedí jeho stylu než stylu jeho týmového kolegy. Webber se v roce 2012 určitě zlepšil.
Takže jaká další možnost zbývá pro Ferrari? Měli by vsadit na mladého jezdce? A jak by jezdci jako Sérgio Perez, Paul Di Resta nebo Nico Hülkenberg obstáli? Pokud se nepostaví vedle někoho jako Alonso, tak je nemožné říci, jak jsou dobří. Jezdí dobře, ale posadit je do vítězného auta vedle vítězného jezdce, to by mohlo vše změnit. Pokud jezdec už není ve slabém týmu a nemá jinou možnost než vyhrávat, tak se kompletně změní.
V minulosti jsme mohli vidět několik jezdců, kteří si vedli dobře v týmech ze středu pole, ale jakmile se dostali do top týmů, tak se změnil tlak, který je na ně vytvářen a oni zkolabovali. Takže pro Ferrari je velmi těžké hledat někde daleko, nejsnažší by bylo si ponechat stávající jezdce."
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.