Fernando Alonso přes své vedoucí postavení v šampionátu tvrdí, že má Ferrari nejpomalejší ze všech týmů, které letos bojují o titul.
Španěl letos dokázal vyhrát tři závody a je se 40bodovým náskokem na čele šampionátu, což je vzhledem k problematickému startu Ferrari do letošní sezóny překvapení. Co se týče rychlosti vozu F2012, zůstává Alonso spíše pesimistou.
"Myslím, že se přes léto nic nezměnilo. Když se na čtyři či pět týdnů zastavíte a potřebujete si někdy o F1 promluvit a podíváte se na klasifikace, vypadá to pro nás na velkou výhodu. Stačí ale dva nebo tři špatné závody, a všechno se změní," uvedl dnes Alonso ve Spa.
"A z pohledu výkonnosti jsme očividně nejpomalejší z uchazečů o titul či kluků na čele. Máme díky bodům výhodu, ale nevýhodu ve výkonnosti, takže si nemyslím, že bychom byli favority," drží se pilot Ferrari při zemi.
Zdůrazňuje při tom výkonnost, kterou předvedli během posledního závodu v Maďarsku: "Ztráta na pole position byla v posledním závodě osm desetin sekundy, což je trochu moc. Potřebuje tu situaci zlepšit."
Alonso se před zrakem Vettela raduje na svém Ferrari po vítězství na Hockenheimu(foto: Scuderia Ferrari)
"Uvidíme, kolik to bude tady a v Monze, protože se jedná o dva podivné okruhy z pohledu vlastností vozu: potřebujete nízký přítlak ve srovnání s ostatními tratěmi, takže se během následujících dvou velkých cen může stát cokoliv a snad se nám podaří získat slušné množství bodů.
Dalším měřítkem pro srovnávání pak je Singapur, do té doby musíme stáhnout ztrátu na pole position," nabádá Alonso.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.