Šéf závodní stáje Ferrari Stefano Domenicali upozorňuje na nedostatek nových talentů ve Formuli 1. Příčina? Nedostatek testování.
To, že během jediného testu uprostřed sezóny - události, která se příští rok nebude opakovat - dala většina týmů v Mugellu příležitost svým závodním pilotům, omezuje šance mladých jezdců na to, aby se prosadili.
Příležitost testovacím jezdcům poskytli pouze Caterham (Rodolfo Gonzales), Force India (Jule Bianchi), Lotus (Jerome d'Ambrosio), McLaren (Oliver Turvey a Gary Paffett) a Williams (Valtteri Bottas). Právě Ferrari společně s Marussií, Mercedesem, Red Bullem, Sauberem a s Toro Rosso, testovalo pouze se svými závodními jezdci (viz naše Shrnutí testů v Mugellu).
"Nebudu hovořit negativně o současných pilotech, je však jasné, že nepozorujeme žádnou vycházející hvězdu, jako tomu bylo v minulosti," popisuje Domenicali.
"Pokud nezorganizujeme v F1 více testů, problém se zvětší. Proto se snažím přesvědčit ostatní, že si musíme uvědomit klíčovou důležitost testování - nejen pro vývoj vozu a týmu, ale i pro novou generaci pilotů, kteří nebudou mít šanci růst a být viděni.
Podporujeme riziko, že bez testování se neukážou žádné nové hvězdy, protože přijdou bez řádných zkušeností. Budou dělat chyby a budou pod tlakem," dodává Domenicali.
Domenicali s hvězdou Ferrari - Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
Kvůli řešení se před 2 lety týmy F1 dohodly na testování mladých pilotů, do nichž nemůžou nasadit žádného ze zkušených zavedených jezdců. Cílem je dát příležitost mladíkům, kteří odjeli v F1 maximálně tři závody.
Na místu a času tohoto testu se však letos neshodly - tři týmy (HRT, Marussia a Williams) již testovaly v Silverstone, další (Ferrari, Force-India, Mercedes) si mladíky vyzkoušejí během tří dnů po Velké ceně Itálie v Magny-Cours a zbytek (McLaren, Red Bull, Toro Rosso) jim dá příležitost 4. listopadu v Abú Zabí.
Pozn.: Týmy Caterham, Lotus a Sauber zatím stále neupřesnily, kde budou s mladíky testovat. Je možné, že nastoupí rovněž v září v Magny Cours.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.