Šéf závodní stáje Ferrari Stefano Domenicali upozorňuje na nedostatek nových talentů ve Formuli 1. Příčina? Nedostatek testování.
To, že během jediného testu uprostřed sezóny - události, která se příští rok nebude opakovat - dala většina týmů v Mugellu příležitost svým závodním pilotům, omezuje šance mladých jezdců na to, aby se prosadili.
Příležitost testovacím jezdcům poskytli pouze Caterham (Rodolfo Gonzales), Force India (Jule Bianchi), Lotus (Jerome d'Ambrosio), McLaren (Oliver Turvey a Gary Paffett) a Williams (Valtteri Bottas). Právě Ferrari společně s Marussií, Mercedesem, Red Bullem, Sauberem a s Toro Rosso, testovalo pouze se svými závodními jezdci (viz naše Shrnutí testů v Mugellu).
"Nebudu hovořit negativně o současných pilotech, je však jasné, že nepozorujeme žádnou vycházející hvězdu, jako tomu bylo v minulosti," popisuje Domenicali.
"Pokud nezorganizujeme v F1 více testů, problém se zvětší. Proto se snažím přesvědčit ostatní, že si musíme uvědomit klíčovou důležitost testování - nejen pro vývoj vozu a týmu, ale i pro novou generaci pilotů, kteří nebudou mít šanci růst a být viděni.
Podporujeme riziko, že bez testování se neukážou žádné nové hvězdy, protože přijdou bez řádných zkušeností. Budou dělat chyby a budou pod tlakem," dodává Domenicali.
Domenicali s hvězdou Ferrari - Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
Kvůli řešení se před 2 lety týmy F1 dohodly na testování mladých pilotů, do nichž nemůžou nasadit žádného ze zkušených zavedených jezdců. Cílem je dát příležitost mladíkům, kteří odjeli v F1 maximálně tři závody.
Na místu a času tohoto testu se však letos neshodly - tři týmy (HRT, Marussia a Williams) již testovaly v Silverstone, další (Ferrari, Force-India, Mercedes) si mladíky vyzkoušejí během tří dnů po Velké ceně Itálie v Magny-Cours a zbytek (McLaren, Red Bull, Toro Rosso) jim dá příležitost 4. listopadu v Abú Zabí.
Pozn.: Týmy Caterham, Lotus a Sauber zatím stále neupřesnily, kde budou s mladíky testovat. Je možné, že nastoupí rovněž v září v Magny Cours.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce