Mnoho lidí chválí Fernanda Alonsa a právem jej řadí mezi absolutně nejlepší piloti. Jaké jsou dle odborníků, které oslovil F1 Racing, jeho slabší stránky?
Martin Brundle, bývalý pilot F1Jeho nelítostná rychlost, konzistence a schopnost nedostávat se do křížku s druhými vozy jsou větší než jeho maximální přirozená rychlost. Hamilton a Vettel dokážou vytáhnout kolo a vy si říkáte: "Odkud se to vzalo?"
Nevzpomínám si, že by Alonso takto získal pole, ačkoliv když přemýšlím, vzpomínám si na Monzu 2006. To bylo jedno z nejneobyčejnějších kvalifikačních kol, které si vybavuji.
Není tedy špatným kvalifikantem, nemyslím si, že se jedná o jeho slabinu - jen to zkrátka podle mě není jeho nejsilnější stránkou.
Gary Anderson, bývalý designér vozů F1Nevěřím, že by kdokoliv jiný dokázal to, co letos on s Ferrari. Věřím však, že kdyby na čele měli stejná auta, Vettel by si vedl o trochu lépe.
David Coulthard, bývalý pilot F1Nebyl bych si zcela jistý jeho odepisováním v kvalifikačním kole. Podle mě to nemá žádnou slabinu.
Stefano Domenicali, šéf závodní stáje FerrariNejprve ze všeho bychom neměli zapomínat na to, že v minulých letech byly situace, kdy schopnosti některých pilotů získávat skvělá vítězství v kvalifikaci byla o jejich výborném vztahu mezi nimi a fatastickým vozem.
Když si dáte dohromady všechna jeho kola, Fernando je absolutně ta úplně nejvyšší úrovni v tomto druhu klasifikace. Pokud mu dokážeme dát dobré auto, získá pole-position.
Alonso v Silverstone před Webberem a Schumacherem (foto: Scuderia Ferrari)
Giancarlo Fisichella, bývalý pilot F1Na jedno kolo je možná nejrychlejší jen o kousek. Existují lidé jako Hamilton a Vettel, kteří mu jsou velmi blízko, ale on je i v kvalifikacích rychlý, když má důvěru v auto. V závodech je však ve srovnání s ostatními neuvěřitelný.
Alan Permane, šéfinženýr Lotusu F1Absolutně se nedokáže vyrovnat s tím, když jej poráží jeho týmový kolega. To je jeho slabinou, a vlastně zároveň i silnou stránkou.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.