Mnoho lidí chválí Fernanda Alonsa a právem jej řadí mezi absolutně nejlepší piloti. Jaké jsou dle odborníků, které oslovil F1 Racing, jeho slabší stránky?
Martin Brundle, bývalý pilot F1Jeho nelítostná rychlost, konzistence a schopnost nedostávat se do křížku s druhými vozy jsou větší než jeho maximální přirozená rychlost. Hamilton a Vettel dokážou vytáhnout kolo a vy si říkáte: "Odkud se to vzalo?"
Nevzpomínám si, že by Alonso takto získal pole, ačkoliv když přemýšlím, vzpomínám si na Monzu 2006. To bylo jedno z nejneobyčejnějších kvalifikačních kol, které si vybavuji.
Není tedy špatným kvalifikantem, nemyslím si, že se jedná o jeho slabinu - jen to zkrátka podle mě není jeho nejsilnější stránkou.
Gary Anderson, bývalý designér vozů F1Nevěřím, že by kdokoliv jiný dokázal to, co letos on s Ferrari. Věřím však, že kdyby na čele měli stejná auta, Vettel by si vedl o trochu lépe.
David Coulthard, bývalý pilot F1Nebyl bych si zcela jistý jeho odepisováním v kvalifikačním kole. Podle mě to nemá žádnou slabinu.
Stefano Domenicali, šéf závodní stáje FerrariNejprve ze všeho bychom neměli zapomínat na to, že v minulých letech byly situace, kdy schopnosti některých pilotů získávat skvělá vítězství v kvalifikaci byla o jejich výborném vztahu mezi nimi a fatastickým vozem.
Když si dáte dohromady všechna jeho kola, Fernando je absolutně ta úplně nejvyšší úrovni v tomto druhu klasifikace. Pokud mu dokážeme dát dobré auto, získá pole-position.
Alonso v Silverstone před Webberem a Schumacherem (foto: Scuderia Ferrari)
Giancarlo Fisichella, bývalý pilot F1Na jedno kolo je možná nejrychlejší jen o kousek. Existují lidé jako Hamilton a Vettel, kteří mu jsou velmi blízko, ale on je i v kvalifikacích rychlý, když má důvěru v auto. V závodech je však ve srovnání s ostatními neuvěřitelný.
Alan Permane, šéfinženýr Lotusu F1Absolutně se nedokáže vyrovnat s tím, když jej poráží jeho týmový kolega. To je jeho slabinou, a vlastně zároveň i silnou stránkou.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.