Kvalifikace pro jezdce znamená jediné: tlak. Aby na startu stáli na co nejlepší pozici, tak musejí zajet perfektní kolo, tedy podle názoru Marka Webbera.
"Je to pár poměrně intenzivních minut," říká Mark Webber. "Musíte dokázat to, čemu se říká, že vše klaplo. Vaše naladění je trochu jiné v kvalifikaci oproti závodu, protože se nemusíte starat o palivo a opotřebení gum. Auto je nastaveno tak, že hned můžete zajet nejrychlejší čas víkendu."
Jednotlivá auta v kvalifikaci zajížději typicky asi o 4 s rychlejší časy než jakou pak mají hodnotu jejich nejrychlejší kola v závodě. Tento rozdíl je způsoben z větší části autem, ve kterém je jen minimum paliva a které má pro kvalifikaci čerstvé gumy. Jezdci ale také jedou ostřeji než kdykoliv jindy během víkendu.
"Řekl bych, že na to v kvalifikaci tlačím asi o 5% více než v závodě. Nejrychlejší kolo ale dáte v Q3. Q1 použijete k tomu, abyste se něco dozvěděli o autě a o podmínkách na trati. V Q2 pak jedete na limitu, abyste se ujistili, že se dostanete mezi nejlepších deset. A v posledních minutách Q3 do toho dáte prostě vše. Všude na to tlačíte o trochu více, je to výzva, kterou si vždy užívám.
Časy jednotlivých sektorů se mi ukazují na volantu, takže to můžu za jízdy porovnávat s mým předchozím nejlepším časem. Když tam vidím mínusové znaménko, tak vím, že věci jdou dobře," dodává Webber.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.