Kvalifikace pro jezdce znamená jediné: tlak. Aby na startu stáli na co nejlepší pozici, tak musejí zajet perfektní kolo, tedy podle názoru Marka Webbera.
"Je to pár poměrně intenzivních minut," říká Mark Webber. "Musíte dokázat to, čemu se říká, že vše klaplo. Vaše naladění je trochu jiné v kvalifikaci oproti závodu, protože se nemusíte starat o palivo a opotřebení gum. Auto je nastaveno tak, že hned můžete zajet nejrychlejší čas víkendu."
Jednotlivá auta v kvalifikaci zajížději typicky asi o 4 s rychlejší časy než jakou pak mají hodnotu jejich nejrychlejší kola v závodě. Tento rozdíl je způsoben z větší části autem, ve kterém je jen minimum paliva a které má pro kvalifikaci čerstvé gumy. Jezdci ale také jedou ostřeji než kdykoliv jindy během víkendu.
"Řekl bych, že na to v kvalifikaci tlačím asi o 5% více než v závodě. Nejrychlejší kolo ale dáte v Q3. Q1 použijete k tomu, abyste se něco dozvěděli o autě a o podmínkách na trati. V Q2 pak jedete na limitu, abyste se ujistili, že se dostanete mezi nejlepších deset. A v posledních minutách Q3 do toho dáte prostě vše. Všude na to tlačíte o trochu více, je to výzva, kterou si vždy užívám.
Časy jednotlivých sektorů se mi ukazují na volantu, takže to můžu za jízdy porovnávat s mým předchozím nejlepším časem. Když tam vidím mínusové znaménko, tak vím, že věci jdou dobře," dodává Webber.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.