Podle Jacquese Villeneuva upadají měřítka pilotů. Jako konkrétní příklad pro F1 Racing uvádí incident Pastora Maldonada s Lewisem Hamiltonem z Valencie. Řešením by podle něj bylo sáhnout k přísnějším trestům, než jen k odsunům na startovním roštu.
Jsem opravdu překvapený množstvím zlých manévrů v letošním roce - a počtem jezdců, kteří zkrátka nereagují na penalizace, jež jsou jim udělovány. Očekávali byste, že se poučí a budou reagovat odlišně, ale někteří opakovaně jezdí bez selského rozumu či umění.
Hamilton vs. Maldonado ve ValenciiVezměte si závod ve Valencii a souboj Lewise Hamiltona s Pastorem Maldonadem. O čem to celé bylo? Maldonada letos už mnohokrát švihli přes zápěstí, takže byste si mysleli, že v určitou chvíli přestane. Kolik bodů a kolik peněz jeho ježdění letos stojí Williams?
Piloti si potřebují uvědomit to, že když jsou na vnějšku, nediktují způsob průjezdu zatáčkou - nejsou-li vpředu. To je vše, velmi jednoduché. A když jste svými předními koly za jiným závodníkem, musíte se stáhnout.
Pilot, který je stále na dráze a před vámi, má plné právo volit si vlastní závodní stopu při nájezdu do zatáčky, takže proč k čertu Maldonado vjel zpět na dráhu v místě, kde došlo ke kontaktu s McLarenem? Mohl jej předjet v další zatáčce, protože věděl, že Hamilton má pneumatiky sjeté.
Villeneuve je pro přísnější postihy pilotů (ilustrační foto: Williams F1 Team)
Pokud všemi čtyřmi koly vyjedete mimo dráhu, přenecháváte zatáčku. Jste technicky mimo trať a na některých okruzích by v tomto místě byla tráva. Asfalt tam je pouze kvůli bezpečnosti: je to lepší než narazit do zdi, ale neznamená to, že únikovou zónu můžete využívat pro závodění.
Řešení - přísnější tresty?Myslím, že problém spočívá v udělovaných penalizacích - možná zkrátka nejsou tou správnou odpovědí. Pokud by piloti přicházeli o mistrovské body nebo by jim byla zakázaná účast v jednom či ve dvou příštích závodech, pak by možná měly větší vliv ve smyslu výuky pilotů v tom, jak by se měly chovat, když jsou mimo trať.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.