Bývalý jezdec Formule 1, Sir Jackie Stewart, připisuje současné úspěchy stáje Ferrari Fernandu Alonsovi. Stewart také vysvětluje, co dělá Španěl tak výjimečně.
V zimě to vypadalo, že bude Ferrari velký outsiderem letošní sezony. Do Melbourne dojela stáj s velkými problémy. Jenže poté přišla neuvěřitelná proměna a už druhý závod sezony, VC Malajsie, se stal kořistí Scuderie. Toto vítězství ale bylo připisováno spíše mistrovskému umění jezdce v těžkých podmínkách než opravdovému potenciálu vozu.
Fakt, že po polovině sezony vede Alonso celkové hodnocení mezi jezdci - navíc s příhlédnutím na jeho týmového kolegu Massu, který je celkově až 14., se tedy rovná téměř zázraku. Tyto výsledky však vzbuzují spoustu otázek: Jak dobré tedy auto z Maranella ve skutečnosti je? Je Alonso tak silný? Nebo naopak Massa tak slabý?
Pro legendu F1, Jackieho Stewarta, je ale jisté, že toto překvapivé zlepšení se dá připsat na vrub kvalitám Fernanda Alonsa: "Myslím, že bez Alonsa by letos mělo Ferrari velké problémy. To on motivuje tým," prohlásil Skot v rozhovoru pro reportéra působícího v F1, Jamese Allena.
Jackie Stewart je přesvědčen, že Ferrari udělalo enormní pokrok ve srovnání se začátkem sezony: "Ten má hodně společného s Alonsem." Nesporné kvality dvojnásobného šampiona F1 v kombinaci s jeho silnou osobností, velkým talentem a jeho vyzrálostí týmu z Itálie výrazně pomohly.
"Alonso je mentálně nejlépe vybaveným pilotem. Je velice vyzrálý - má dva tituly mistra světa a vyhrál 30 Grand Prix. Je v pozici, kdy jeho slova mají svoji váhu, a podává skvělé výkony. Je jedno, jestli je sucho nebo mokro, pořád je neuvěřitelně silný. Chovám k němu velký respekt."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.