Jezdec týmu Red Bull, Mark Webber, připouští, že už ho začínají nudit neustálé pochybnosti rivalů o legalitě jejich vozů.
Naposledy se řešila legálnost vozu rakouského týmu v Německu, kdy po VC došlo ze strany FIA k vysvětlení pravidel ohledně mapování motorů. Pak se také mluvilo hodně o možnosti manuálně přenastavovat věci na zavěšení vozu. "Myslím, že pro většinu lidí to musí být neuvěřitelně nudné," řekl Mark Webber pro Reuters.
"Jediné, co můžeme udělat, je projít všemi testy a máme... není to jedna série, můžete auto udělat podle předpisů a to děláme." Webber také věří, že se FIA začne více věnovat i jiným autům. "Vím, že i ostatní týmy byly požádány o vysvětlení věcí na jejich autech, ale oni [orgány FIA] nejsou pro obecné kroky. Nicméně někteří to tak berou, prostě to tak je."
Mark je také přesvědčen, že vše, co jeho tým dělá, je v souhladu s předpisy. "Pokud by se to mělo týkat křídel nebo čehokoliv jiného a určitě se něco dalšího ještě vynoří, tak projdeme každým testem. Žádný tým proti nám neprotestoval, protože ví, že máme vše v souladu s pravidly."
Soupeři se letos na záda Red Bullů nedívají tak často jako dříve(foto: Red Bull Racing)
Spousta lidí si myslelo, že uvidíme podobnou dominanci jako v sezoně 2011 poté, co Sebastian Vettel začal všem soupeřům ve Valencii ujíždět. Pak přišlo vítězství Webbera v Silverstone. Nicméně v Němemcku a v Maďarsku jsme neviděli kdovíjak silné výkony týmu. Mark věří, že přední týmy jsou poměrně vyrovnané. "Nevím, kdo má nejrychlejší auto. Často se tu mluví o nejrychlejším autě, ale potřebujete spíše nejkonzistentnější. Nemyslím si, že by někdo momentálně měl nejrychlejší auto."
"Ve Valencii jsme to byli my, pak to byl na Silverstone Fernando, šest kol před koncem jsme to zase najednou byli my. Pak se zase na pár týdnů zvedl McLaren. A Lotus. Kimi [Räikkönen] tlačil Lewise [Hamiltona] v Maďarsku až přes hranu, pak jsme tady také měli Fernanda, který vyhrál před JB [Jensonem Buttonem] a mě v Silverstone. Takže se to pořád tak mění."
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.