Jezdec týmu Red Bull, Mark Webber, připouští, že už ho začínají nudit neustálé pochybnosti rivalů o legalitě jejich vozů.
Naposledy se řešila legálnost vozu rakouského týmu v Německu, kdy po VC došlo ze strany FIA k vysvětlení pravidel ohledně mapování motorů. Pak se také mluvilo hodně o možnosti manuálně přenastavovat věci na zavěšení vozu. "Myslím, že pro většinu lidí to musí být neuvěřitelně nudné," řekl Mark Webber pro Reuters.
"Jediné, co můžeme udělat, je projít všemi testy a máme... není to jedna série, můžete auto udělat podle předpisů a to děláme." Webber také věří, že se FIA začne více věnovat i jiným autům. "Vím, že i ostatní týmy byly požádány o vysvětlení věcí na jejich autech, ale oni [orgány FIA] nejsou pro obecné kroky. Nicméně někteří to tak berou, prostě to tak je."
Mark je také přesvědčen, že vše, co jeho tým dělá, je v souhladu s předpisy. "Pokud by se to mělo týkat křídel nebo čehokoliv jiného a určitě se něco dalšího ještě vynoří, tak projdeme každým testem. Žádný tým proti nám neprotestoval, protože ví, že máme vše v souladu s pravidly."
Soupeři se letos na záda Red Bullů nedívají tak často jako dříve(foto: Red Bull Racing)
Spousta lidí si myslelo, že uvidíme podobnou dominanci jako v sezoně 2011 poté, co Sebastian Vettel začal všem soupeřům ve Valencii ujíždět. Pak přišlo vítězství Webbera v Silverstone. Nicméně v Němemcku a v Maďarsku jsme neviděli kdovíjak silné výkony týmu. Mark věří, že přední týmy jsou poměrně vyrovnané. "Nevím, kdo má nejrychlejší auto. Často se tu mluví o nejrychlejším autě, ale potřebujete spíše nejkonzistentnější. Nemyslím si, že by někdo momentálně měl nejrychlejší auto."
"Ve Valencii jsme to byli my, pak to byl na Silverstone Fernando, šest kol před koncem jsme to zase najednou byli my. Pak se zase na pár týdnů zvedl McLaren. A Lotus. Kimi [Räikkönen] tlačil Lewise [Hamiltona] v Maďarsku až přes hranu, pak jsme tady také měli Fernanda, který vyhrál před JB [Jensonem Buttonem] a mě v Silverstone. Takže se to pořád tak mění."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.