Stefano Domenicali poprvé otevřeně promluvil o tom, o čem se v paddocku mluví již dlouho a sice, že jeho tým k Fernandu Alonsovi hledá ideální týmovou dvojku.
Zatímco paddockem kolují zvěsti o tom, že by se do Ferrari mohl vrátit Kimi Räikkönen a nahradit tak Felipeho Massu, tak týmový šéf, Stefano Domenicali, teď řekl, že tým vlastně hledá vhodnou týmovou dvojku a ne rovnoceného konkurenta pro Fernanda Alonsa: "Vždy to byla filozofie Ferrari, mít jednoho velkého šampiona typu Michael Schumacher a jednoho velmi dobrého jezdce, který je v jeho těsné blízkosti."
Tato filozofie Ferrari byla vždy takovým veřejným tajemstvím, nicméně tým to teď potvrdil i pro fanoušky. To, že rovnocenný soupeř Fernandovi nesvědčí, jsme viděli už v roce 2007 u McLarenu. Otevřeného souboje dvou jezdců se navíc šéf týmu bojí: "Když máte nejlepší auto, tak můžete mít dva dobré jezdce, pak je skvělá i show, ale pro nás je hlavní tato sezona. Pokud se máme stát mistry světa, tak musí Fernando maximalizovat všechny šance, které se mu nabízejí."
O možném konci Felipeho u Ferrari už mluví i jeho šéf(foto: Scuderia Ferrari)
"Fernando jezdí opravdu fantasticky," nechce ale jednoznačně říci, že jeho chráněnec je nejlepším mužem v poli. "Těžko říct, protože v poli je několik znamenitých jezdců a několik úžasných šampionů. Těžko říct, jestli je nejlepší, ale má potřebnou konstantnost, pořád dojíždí, nikdy nevypadává. Je také hodně motivovaný a s týmem má dobrý vztah. V těžkých časech je to hodně důležité. To, že my a Fernando spolu držíme, to je momentálně nejdůležitější."
To Felipe Massa "neměl dobrý začátek sezony, ale problémem bylo auto. Teď už bude lepší, už našel svoje tempo. Už se těším na druhou polovinu sezony, kdy určitě předvede lepší výsledky. To potřebujeme také pro pohár konstruktérů, který je stále naším cílem. K tomu potřebujeme dva jezdce, kteří budou bojovat společně s týmovým duchem. Naše konkurence je ale hodně silná a je to hodně těsné. Ještě jsem nikdy nezažil tolik jezdců, kteří by bojovali tak těsně."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.