Stefano Domenicali poprvé otevřeně promluvil o tom, o čem se v paddocku mluví již dlouho a sice, že jeho tým k Fernandu Alonsovi hledá ideální týmovou dvojku.
Zatímco paddockem kolují zvěsti o tom, že by se do Ferrari mohl vrátit Kimi Räikkönen a nahradit tak Felipeho Massu, tak týmový šéf, Stefano Domenicali, teď řekl, že tým vlastně hledá vhodnou týmovou dvojku a ne rovnoceného konkurenta pro Fernanda Alonsa: "Vždy to byla filozofie Ferrari, mít jednoho velkého šampiona typu Michael Schumacher a jednoho velmi dobrého jezdce, který je v jeho těsné blízkosti."
Tato filozofie Ferrari byla vždy takovým veřejným tajemstvím, nicméně tým to teď potvrdil i pro fanoušky. To, že rovnocenný soupeř Fernandovi nesvědčí, jsme viděli už v roce 2007 u McLarenu. Otevřeného souboje dvou jezdců se navíc šéf týmu bojí: "Když máte nejlepší auto, tak můžete mít dva dobré jezdce, pak je skvělá i show, ale pro nás je hlavní tato sezona. Pokud se máme stát mistry světa, tak musí Fernando maximalizovat všechny šance, které se mu nabízejí."
O možném konci Felipeho u Ferrari už mluví i jeho šéf(foto: Scuderia Ferrari)
"Fernando jezdí opravdu fantasticky," nechce ale jednoznačně říci, že jeho chráněnec je nejlepším mužem v poli. "Těžko říct, protože v poli je několik znamenitých jezdců a několik úžasných šampionů. Těžko říct, jestli je nejlepší, ale má potřebnou konstantnost, pořád dojíždí, nikdy nevypadává. Je také hodně motivovaný a s týmem má dobrý vztah. V těžkých časech je to hodně důležité. To, že my a Fernando spolu držíme, to je momentálně nejdůležitější."
To Felipe Massa "neměl dobrý začátek sezony, ale problémem bylo auto. Teď už bude lepší, už našel svoje tempo. Už se těším na druhou polovinu sezony, kdy určitě předvede lepší výsledky. To potřebujeme také pro pohár konstruktérů, který je stále naším cílem. K tomu potřebujeme dva jezdce, kteří budou bojovat společně s týmovým duchem. Naše konkurence je ale hodně silná a je to hodně těsné. Ještě jsem nikdy nezažil tolik jezdců, kteří by bojovali tak těsně."
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce