Fernando Alonso, který usiluje o svůj třetí mistrovský titul, věří, že jeho vůz je momentálně o 2 až 3 vteřiny rychlejší než byl na začátku sezony.
Ferrari zahájilo sezonu ostudně. Ani Fernando Alonso ani Felipe Massa nepoustoupili z Q2 během kvalifikace na Velkou cenu Austrálie, na čelo ztráceli více než vteřinu. Ferrari se ale od té doby podařilo vůz notně vylepšit.
Přestože vůz Ferrari F2012 i nadále pravděpodobně zůstává pomalejší než Red Bull RB8 a McLaren MP4-27 v otázce čisté rychlosti, zcela jistě by vyhrálo titul "nejvíce vylepšený vůz během sezony 2012."
"Zcela jasně jsme vůz velmi vylepšili - možná dokonce o 2 až 3 vteřiny. Ale tohle číslo je jen velmi těžko změřitelné. Největší změny jsme představili v Barceloně, jednalo se hlavně o aerodynamiku. V prvních třech až čtyřech závodech se auto nechovalo tak, jak jsme očekávali, ale od Barcelony už je to jiné," popisuje Fernando Alonso.
Španěl i díky vítězství v Německu drží vedení mezi jezdci s náskokem 34 bodů. Jenže sezona se teprve tento víkend přehoupne do druhé poloviny, a tak dvojnásobný mistr světa burcuje svůj tým: "Jsme v dobré pozici, ale pořád polovina závodů zbývá odjet. Potřebujeme pokračovat v tvrdé práci."
"Musíme pokračovat v maximalizování toho, co máme ve svých rukou. Nemůžeme si dovolit chyby nebo něco, čeho bychom litovali. Pořád zde máme McLaren, Red Bull, Lotus, Mercedes - všichni jsou pořád v boji."
Bývalý jezdec Minardi, Renaultu a McLarenu by rád získal třetí titul: "Třetí titul by byl pro mě speciální. Měl bych jich na svém kontě tolik, co Ayrton Senna. To byl můj idol, když jsem jezdil na motokárách. Je to krásné číslo, o kterém sním."
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.