Andrea Stella, závodní inženýr Fernanda Alonsa, řekl, že Španěl patří mezi nejlepší jezdce historie F1. Jezdec momentálně vede tabulku MS i díky třem vítězstvím, která získal, i když nemá nejrychlejší auto ve startovním poli.
Samotný Fernando Alonso se nechal slyšet, že sám cítí, že je letos na vrcholu své formy. V rozhovoru pro Gazzetta dello Sport Andrea Stella prohlásil, že v historii nebylo mnoho jezdců, kteří by byli na takové úrovni jako dvojnásobný šampion.
"Nechtějte, abych je porovnal," odpověděl Stella na žádost, aby porovnal Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. "Mohu říci jen to, že pokud má Fernando takovou formu, jakou momentálně má, tak bychom v historii nalezli pouze několik pilotů, kteří by se s ním mohli měřit. Možná byste je mohli spočítat na prstech jedné ruky. Jejich pořadí by nebylo ale určováno podle získaných titulů."
"Nepoužil bych slovo dokonalý, protože pořáda se můžete zlepšovat. Ale jen ztěží si mohu rozvzpomenout na jezdce, kteří by byli na takové úrovni jako on za všech podmínek, jak jsme mohli vidět v Německu. Jeli jsme na mokru, na vlhké trati, na suchu, se všemi směsmi pneumatik, ale vždy byl nejlepší Fernando."
Alonso se svým závodním inženýrem Andreem Stellou (foto: Scuderia Ferrari)
"Nemyslíme si, že máme nejlepší auto za suchých podmínek. Ale v porovnání s ostatními se nám daří lépe využívat na maximum toho, co máme k dispozici. Hodně z toho jde na účet jezdců a týmu." Podle Itala se stáji podařilo zlepšit auto ve srovnání s předsezonním testováním, kde měli velké problémy, o celé 3 vteřiny na kolo!
"V porovnání s prvním zimním testem v Jerezu jsme se zlepšili o nějaké 3 vteřiny na kolo. Ale pořád máme nápady na další zlepšení. Máme dlouhodobý plán vylepšení, takže díly, které se teď dostávají na trať, o těch bylo rozhodnuto před měsícem nebo dvěma. Pokud byste v F1 přestali s vývojem, tak byste byli mimo hru okamžitě."
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.