Mark Webber se vrací ke svému neuspokojivému výsledku z Hockenheimringu. O dva týdny dříve přitom zazářil během Velké ceny Británie, kterou vyhrál. Co se stalo?
Australan těžce vysvětloval, proč během Velké ceny Německa ze svého vozu RB8 nedokázal dostávat potřebnou rychlost: "Nebyl jsem rychlý v žádné fázi závodu, jen jsem tam visel. Musíme se podívat na to, proč jsme nebyli rychlí.
Opravdu jsme čekali, že z něj dostaneme určitě více, po tom prvním kole. To nebylo špatné, dostal jsem Lewise a pak už jsem to jen odkroužil. Neměl jsem s čím bojovat," vypovídal zklamaný Webber, který na Hockenheimu v neděli finišoval na osmém místě, za které si připsal jen 4 body.
"Nebylo to vůbec zvláštní, vůbec jsem nedokázal udržovat solidní rychlost. Samozřejmě jsem byl v prvním stintu trochu zdržen, ale potom jsem v žádné části závodu nebyl dostatečně silný na to, abych zabojoval o slušné množství bodů.
Je to divné absolvovat tolik závodů, kde jste velmi konkurenceschopní, a pak projedete cílem o 40 sekund později než lídři," kroutí hlavou pilot Red Bullu.
Co bylo v Německu natolik odlišné? "Úplně jiná trať, samozřejmě odlišná situace. Musíme být rychlí za všech podmínek a z nějakého důvodu jsme nebyli, nevím proč."
Webber po dojezdu do cíle (foto: Red Bull Racing)
Jeho šéf Christian Horner se to po závodě snažil vysvětlit slovy: "Nemyslím, že by Mark byl dnes naprosto spokojený s vyvážením svého vozu na tvrdších pneumatikách. Na měkkých se zdál být v poměrně slušné formě. Myslím, že to všechno narušil páteční nedostatek ježdění."
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.