Fernando Alonso se na tiskové konferenci nechal slyšet, že si dnes zábavy na trati příliš neužil. Jaké to pro jezdce je, jezdit v podmínkách, kdy téměř nevidíte špičku vlastního auta?
Podle Fernanda Alonsa je problémem v takových podmínkách především to, že neznáte stav tratě. "Bylo to podobné jako v Silverstone. Čekáte pět minut v garáži a když vyjedete, máte na trati úplně odlišnou přilnavost a voda je na místech, kde byste ji vůbec nečekali," uvedl.
Jedinou možností je podle něj tedy pamatovat si, kde stojí voda, jak moc můžete tlačit a snažit se cítit co nejépe, kde má vůz přilnavost. Když totiž vyjedete do nového kola, čeká vás překvapení za překvapením. "Nebylo to jednoduché pro nikoho, v zatáčce šest jsme se potýkali s aquaplaningem a rozhodně to nebyla zábava," nechal se slyšet Španěl.
Jízdu v dešti a ve stojaté vodě popsal také Sebastian Vettel, podle kterého to rozhodně není moc hezký pocit.
"Pochopitelně stále něco vidíte. Není to tak, že můžete zavřít oči a bude to to samé. Stále vidíte, co se na trati děje a kam jedete - nepotřebujete mapu, abyste zjistil, kde jste. Nicméně všechno, co vidíte, je jen přední část nosu vašeho auta. Všude kolem jsou "řeky" vody a jsou tam pravděpodobně jen dvě dráhy - jedna na pravou a druhá na levou stranu," popisuje.
"Pokud jste v jedné z těch dvou závodních drah, jste víceméně v pořádku, ale pokud se dostanete trošku více doleva či o něco víc doprava, dostal jste se do potíží a čeká vás aquaplaning. A jakmile se to stane, jste už jen spolujezdcem a není moc věcí, které můžete udělat," komentuje takovou jízdu Němec.
Vettel se do rádia zlobil, že jej v Q3 brzdil Webber, na konferenci už však svého týmového kolegu bránil - nemohl ho prý pořádně vidět (foto: Red Bull Racing)
Jakmile potom jednou začnete brzdit a vodní tříšť se zmenší, je to podle něj mnohem lepší, ale zároveň dodává, že čím blíž jste autu před vámi, tím je situace horší a to i v případě, když jste čtyři až pět sekund za ním (na rovinkách).
"Pokud jste první auto na trati a nikdo není před vámi, není to tak velký problém. Pořád musíte zvládnou cestu po loužích a řekách, ale alespoň vidíte, kam jedete. Není to příjemný pocit, ale je to prostě tak," doplnil.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.