Fernando Alonso se na tiskové konferenci nechal slyšet, že si dnes zábavy na trati příliš neužil. Jaké to pro jezdce je, jezdit v podmínkách, kdy téměř nevidíte špičku vlastního auta?
Podle Fernanda Alonsa je problémem v takových podmínkách především to, že neznáte stav tratě. "Bylo to podobné jako v Silverstone. Čekáte pět minut v garáži a když vyjedete, máte na trati úplně odlišnou přilnavost a voda je na místech, kde byste ji vůbec nečekali," uvedl.
Jedinou možností je podle něj tedy pamatovat si, kde stojí voda, jak moc můžete tlačit a snažit se cítit co nejépe, kde má vůz přilnavost. Když totiž vyjedete do nového kola, čeká vás překvapení za překvapením. "Nebylo to jednoduché pro nikoho, v zatáčce šest jsme se potýkali s aquaplaningem a rozhodně to nebyla zábava," nechal se slyšet Španěl.
Jízdu v dešti a ve stojaté vodě popsal také Sebastian Vettel, podle kterého to rozhodně není moc hezký pocit.
"Pochopitelně stále něco vidíte. Není to tak, že můžete zavřít oči a bude to to samé. Stále vidíte, co se na trati děje a kam jedete - nepotřebujete mapu, abyste zjistil, kde jste. Nicméně všechno, co vidíte, je jen přední část nosu vašeho auta. Všude kolem jsou "řeky" vody a jsou tam pravděpodobně jen dvě dráhy - jedna na pravou a druhá na levou stranu," popisuje.
"Pokud jste v jedné z těch dvou závodních drah, jste víceméně v pořádku, ale pokud se dostanete trošku více doleva či o něco víc doprava, dostal jste se do potíží a čeká vás aquaplaning. A jakmile se to stane, jste už jen spolujezdcem a není moc věcí, které můžete udělat," komentuje takovou jízdu Němec.
Vettel se do rádia zlobil, že jej v Q3 brzdil Webber, na konferenci už však svého týmového kolegu bránil - nemohl ho prý pořádně vidět (foto: Red Bull Racing)
Jakmile potom jednou začnete brzdit a vodní tříšť se zmenší, je to podle něj mnohem lepší, ale zároveň dodává, že čím blíž jste autu před vámi, tím je situace horší a to i v případě, když jste čtyři až pět sekund za ním (na rovinkách).
"Pokud jste první auto na trati a nikdo není před vámi, není to tak velký problém. Pořád musíte zvládnou cestu po loužích a řekách, ale alespoň vidíte, kam jedete. Není to příjemný pocit, ale je to prostě tak," doplnil.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.