Podle Fernanda Alonsa je letošní sezona tou nejlepší, co se jeho výkonů týče. Poučil se z minulých chyb a při trénincích ho nic nebrzdí.
Dvojnásobný mistr světa a současný lídr tabulky jezdců uvedl, že jeho řízení se zlepšilo důsledkem lekcí, které si odnesl z minulých chyb. Dodal také, že jeho fyzická kondice je lepší než kdykoliv předtím a že již netrpí bolestí nohy a ramen, kterou mlčky snášel v posledních letech.
"Myslím, že jsem letos v nejlepší kondici během své kariéry. Jsem také lepším jezdcem, protože jsem se poučil ze svých chyb. V F1 se neustále učíte," cituje Španěla Autosport.
"Letos prozatím, a já doufám, že to tak zůstane, jsem ze sebe dokázal dostat sto procent v každém závodě, takže jsem se svými výkony spokojen," nechal se slyšet.
Přiznal, že v úvodních závodech jim pomohlo štěstí a že v posledních závodech se do popředí dostal Red Bull.
"Je pravda, že nám ve hře o šampionát přálo štěstí. V Q2 v Austrálii jsem udělal chybu. Ale kromě toho bych asi nezměnil nic, co jsem letos udělal. Což je dobře, protože vždycky uděláte nějakou chybu," řekl.
"Red Bull je o něco rychlejší než všichni a to nejen v posledních závodech, myslím, že už od Bahrajnu. Ztratili pole position v Barceloně a Silverstone, ale zbytek byl jejich. Ze šesti závodů čtyři pole position, jsou tedy jednoznačně kousek před námi co se výkonnosti týče a jsou těmi, které musíme dohnat," uvedl.
Vítězství ve Valencii bylo pro Alonsa tím nejemotivnějším v kariéře (foto: Scuderia Ferrari)
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.