Vítězství ve Velké ceně Británie i nová smlouva s Red Bull Racing na rok 2013 - pro Marka Webbera to nebyl špatný týden.
Jeho jméno bylo často spojováno s Ferrari a jak se ukázalo, ne neoprávněně. Webber přiznal, že s italským týmem jednal, avšak podle něj bylo prodloužení smlouvy u Red Bullu tou správnou věcí.
"Řekl jsem majiteli Red Bullu Mateschitzovi a šéfovy týmu Hornerovi už před dvěma či třemi lety, že svou kariéru zakončím právě v tomto týmu," uvedl ve svém komentáři pro BBC.
"Jsem si jistý, že každý rozumí tomu lákadlu závodit pro Ferrari, ale nakonec bylo příliš kladů pro to zůstat v Red Bullu - je to zkrátka tak jednoduché," nechal se slyšet.
Australan se k rakouskému týmu připojil v roce 2007, dva roky poté, co vznikl. Podle něj vybudovali fantastický tým, vyhráli dva poslední poháry konstruktéru i jezdců a letos opět bojují na špici. Proto bylo těžké otočit se k zády k takovým výkonům.
Zvažoval také fakt, že by bylo těžké udržet si šance na zisk titulu mistra světa, pokud by oznámil, že přechází k jinému týmu. Dodal ale, že to nebyl hlavní důvod.
"Je mi téměř 36 a lidé se mě pořád ptají, kdy odejdu. Já na to ale vůbec nemyslím. Smlouva je na rok, ale chci zůstat v F1 ještě déle. Nedávno jsem sledoval rozhovor s Rayenem Giggsem a ten řekl, že čím jste starší, tím jste uvolněnější a více si to užíváte," komentoval také situaci ohledně svého odchodu do důchodu.
"Víte, jste blíže konci než začátku a proto se snažíte vytěžit co nejvíc z toho, co máte. Snažíte se udělat víc, výsledky a výkony jsou lepší, protože jste moudřejší a proto nakonec zůstanete déle. Je to neuvěřitelná výzva dostat z vozu F1 to nejlepší a bojovat proti nejlepším pilotům světa," dodal.
Mark Webber bude i nadále jezdit v barvách Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
Výhra v SilverstoneAčkoliv není Brit, je jediným pilotem, který opravdu žije ve Velké Británii. I proto ho minulý víkend na britských ostrovech přijali tak trochu za vlastního.
"Nemohlo by to být o moc lepší než to, co jsem zažil v neděli - jak jsem vyhrál a koho jsem porazil. Mám vůči Fernandu Alonsovi velký respekt. Bylo to pěkné složení na pódiu - Fernando napravo, Sebastian nalevo," popsal své pocity z uplynulého víkendu.
"Čím to nahradíte, pokud už nezávodíte? Na tu otázku nebudu ještě nějakou chvíli muset hledat odpověď. Proměnlivé počasí udělalo ze závodu výzvu pro fanoušky, týmy i jezdce a proto byla výhra velkým zadostiučiněním," uvedl.
Do závodu prý vstupovali s mnohem více neznámými věcmi než obyčejně a bylo pro něj bizardní sledovat, jak se to vyvinulo. "Pokud sázíte, před druhým pitstopem byste řekli, že Ferrari udělalo všechno správně," okomentoval situaci.
Nikdy si nemyslel, že by Alonso s měkkou sadou tak bojoval. Když mu jeho inženýr dal do rádia zprávu, že Fernando zpomaluje, myslel si, že Ferrari jen šetří gumy a pokud přidá, přidá i Alonso. Tak tomu ale nebylo.
"Neobvykle na rok 2012 bylo v tomto závodě potřeba vyvážení více, než zvládnutí pneumatik. Stále tam byly problémy především na konci stintu, ale nebylo to zdaleka tak špatné jako na ostatních okruzích," zamyslel se.
Byl to agresivní závod se dvěma zastávkami v boxech a ačkoliv prý nejeli zuřivě naplno, byla to dobrá a rozumná závodní rychlost. A jelikož není příznivec divokých večírků a kocovin, neprožil žádnou bujarou nedělní oslavu a teď už se připravuje na další závod na Hockenheimu.
Oslavy na pódiu v Silverstone (foto: Red Bull Racing)
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.