Vítězství ve Velké ceně Británie i nová smlouva s Red Bull Racing na rok 2013 - pro Marka Webbera to nebyl špatný týden.
Jeho jméno bylo často spojováno s Ferrari a jak se ukázalo, ne neoprávněně. Webber přiznal, že s italským týmem jednal, avšak podle něj bylo prodloužení smlouvy u Red Bullu tou správnou věcí.
"Řekl jsem majiteli Red Bullu Mateschitzovi a šéfovy týmu Hornerovi už před dvěma či třemi lety, že svou kariéru zakončím právě v tomto týmu," uvedl ve svém komentáři pro BBC.
"Jsem si jistý, že každý rozumí tomu lákadlu závodit pro Ferrari, ale nakonec bylo příliš kladů pro to zůstat v Red Bullu - je to zkrátka tak jednoduché," nechal se slyšet.
Australan se k rakouskému týmu připojil v roce 2007, dva roky poté, co vznikl. Podle něj vybudovali fantastický tým, vyhráli dva poslední poháry konstruktéru i jezdců a letos opět bojují na špici. Proto bylo těžké otočit se k zády k takovým výkonům.
Zvažoval také fakt, že by bylo těžké udržet si šance na zisk titulu mistra světa, pokud by oznámil, že přechází k jinému týmu. Dodal ale, že to nebyl hlavní důvod.
"Je mi téměř 36 a lidé se mě pořád ptají, kdy odejdu. Já na to ale vůbec nemyslím. Smlouva je na rok, ale chci zůstat v F1 ještě déle. Nedávno jsem sledoval rozhovor s Rayenem Giggsem a ten řekl, že čím jste starší, tím jste uvolněnější a více si to užíváte," komentoval také situaci ohledně svého odchodu do důchodu.
"Víte, jste blíže konci než začátku a proto se snažíte vytěžit co nejvíc z toho, co máte. Snažíte se udělat víc, výsledky a výkony jsou lepší, protože jste moudřejší a proto nakonec zůstanete déle. Je to neuvěřitelná výzva dostat z vozu F1 to nejlepší a bojovat proti nejlepším pilotům světa," dodal.
Mark Webber bude i nadále jezdit v barvách Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
Výhra v SilverstoneAčkoliv není Brit, je jediným pilotem, který opravdu žije ve Velké Británii. I proto ho minulý víkend na britských ostrovech přijali tak trochu za vlastního.
"Nemohlo by to být o moc lepší než to, co jsem zažil v neděli - jak jsem vyhrál a koho jsem porazil. Mám vůči Fernandu Alonsovi velký respekt. Bylo to pěkné složení na pódiu - Fernando napravo, Sebastian nalevo," popsal své pocity z uplynulého víkendu.
"Čím to nahradíte, pokud už nezávodíte? Na tu otázku nebudu ještě nějakou chvíli muset hledat odpověď. Proměnlivé počasí udělalo ze závodu výzvu pro fanoušky, týmy i jezdce a proto byla výhra velkým zadostiučiněním," uvedl.
Do závodu prý vstupovali s mnohem více neznámými věcmi než obyčejně a bylo pro něj bizardní sledovat, jak se to vyvinulo. "Pokud sázíte, před druhým pitstopem byste řekli, že Ferrari udělalo všechno správně," okomentoval situaci.
Nikdy si nemyslel, že by Alonso s měkkou sadou tak bojoval. Když mu jeho inženýr dal do rádia zprávu, že Fernando zpomaluje, myslel si, že Ferrari jen šetří gumy a pokud přidá, přidá i Alonso. Tak tomu ale nebylo.
"Neobvykle na rok 2012 bylo v tomto závodě potřeba vyvážení více, než zvládnutí pneumatik. Stále tam byly problémy především na konci stintu, ale nebylo to zdaleka tak špatné jako na ostatních okruzích," zamyslel se.
Byl to agresivní závod se dvěma zastávkami v boxech a ačkoliv prý nejeli zuřivě naplno, byla to dobrá a rozumná závodní rychlost. A jelikož není příznivec divokých večírků a kocovin, neprožil žádnou bujarou nedělní oslavu a teď už se připravuje na další závod na Hockenheimu.
Oslavy na pódiu v Silverstone (foto: Red Bull Racing)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.