Mark Webber po vítězství v Silverstone prodloužil smlouvu s Red Bullem. I příští rok za něj bude nastupovat společně se Sebastianem Vettelem.
Australan byl spojován s možným přestupem do Ferrari, nakonec se ale rozhodl zůstat s týmem z Milton Keynes. I v sezóně 2013 tak bude nastupovat po boku svého současného týmového kolegy Sebastiana Vettela.
"Mark prvních devět závodů této sezóny odjel velmi dobře a jeho výkonnost byla působivá. Mnoho ze svých úspěchů ve Formuli 1 dosáhl s Red Bullem - společně jsme dosáhli 9 vítězství v kvalifikacích, 9 vítězství v závodech a 31krát stáli na pódiu," říká Christian Horner.
Protože z obou stran byla silná touha po pokračování, bylo logické se rozhodnout pro prodloužení našeho vztahu. S velkou radostí potvrzujeme, že Mark za nás bude závodit v roce 2013," oznamuje šéf týmu.
Webber uvádí: "S Red Bullem jsem od roku 2007 a během tohoto období jsme získali devět vítězství ve velkých cenách. Hodně si momentálně věřím a jedu na všechny válce. Tým dobře znám a cítím se v něm velmi pohodlně: společně jsme za ta léta vyrostli, připadá mi to jako absolutně správná věc s ním zůstat i další sezónu."
Rozhodl se zůstat, přestože jednal také s Ferrari o náhradě Massy: "Byly tam diskuse s Ferrari, ale mé rozhodnutí bylo zůstat zde."
Oznámení o setrvání v Red Bullu přišlo dříve, než se čekalo: "Chcete se soustředit výlučně na řízení auta a kluky, s nimiž pracujete. Je důležité, aby tým věděl, že jste 100% s nimi, což já samozřejmě jsem."
Mark Webber se cestou na pódium v Silverstone raduje z letošního druhého triumfu(foto: Red Bull Racing)
Byť se svým týmovým kolegou Vettelem nejsou nejlepšími přáteli, jejich vztah považuje za velmi dobrý: "Se Sebem samozřejmě úzce spolupracujeme už hodně dlouhou dobu. Nemyslím si, že by to někdo tak dlouho předpokládal, takže to je možná trochu překvapení.
Není moc týmových kolegů, kteří by spolu zůstávali ve Formuli 1 tak dlouhou. Prokázalo se to být jako úspěšné partnerství, oba pracujeme velmi tvrdě s klíčovými technickými členy týmu, funguje to účinně.
Jsme stále velmi soupeřivý, jakmile se dostaneme na dráhu, o tom žádná - obzvlášť v roce 2010 a letos. Minulý rok mezi mnou a Sebastianem moc závodění nebylo, ale v letech 2009, 2010 a letos došlo k několika skvělým bitvám.
Pro tým to je příjemné, někdy také stresující, protože pro nás oba není jednoduché být na čele, čemuž já rozumím, protože oba někdy myslíme na sebe. Nakonec však víme, že musíme dostat vozy do cíle a získat pro nás a pro tým ten nejlepší výsledek."
Podání ruky po Vettelově letošním vítězství v Bahrajnu (foto: Red Bull Racing)
A co plánuje po roce 2013? "Tato otázka mi je pokládána poslední čtyři roky a má odpověď zůstává stejná. Jedná se o sport, ve kterém na čele roštu záleží na výsledcích, takže mám budoucnost ve svých rukou. Je na mě, abych na dráze dosahoval výsledků."
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.