Mark Webber po vítězství v Silverstone prodloužil smlouvu s Red Bullem. I příští rok za něj bude nastupovat společně se Sebastianem Vettelem.
Australan byl spojován s možným přestupem do Ferrari, nakonec se ale rozhodl zůstat s týmem z Milton Keynes. I v sezóně 2013 tak bude nastupovat po boku svého současného týmového kolegy Sebastiana Vettela.
"Mark prvních devět závodů této sezóny odjel velmi dobře a jeho výkonnost byla působivá. Mnoho ze svých úspěchů ve Formuli 1 dosáhl s Red Bullem - společně jsme dosáhli 9 vítězství v kvalifikacích, 9 vítězství v závodech a 31krát stáli na pódiu," říká Christian Horner.
Protože z obou stran byla silná touha po pokračování, bylo logické se rozhodnout pro prodloužení našeho vztahu. S velkou radostí potvrzujeme, že Mark za nás bude závodit v roce 2013," oznamuje šéf týmu.
Webber uvádí: "S Red Bullem jsem od roku 2007 a během tohoto období jsme získali devět vítězství ve velkých cenách. Hodně si momentálně věřím a jedu na všechny válce. Tým dobře znám a cítím se v něm velmi pohodlně: společně jsme za ta léta vyrostli, připadá mi to jako absolutně správná věc s ním zůstat i další sezónu."
Rozhodl se zůstat, přestože jednal také s Ferrari o náhradě Massy: "Byly tam diskuse s Ferrari, ale mé rozhodnutí bylo zůstat zde."
Oznámení o setrvání v Red Bullu přišlo dříve, než se čekalo: "Chcete se soustředit výlučně na řízení auta a kluky, s nimiž pracujete. Je důležité, aby tým věděl, že jste 100% s nimi, což já samozřejmě jsem."
Mark Webber se cestou na pódium v Silverstone raduje z letošního druhého triumfu(foto: Red Bull Racing)
Byť se svým týmovým kolegou Vettelem nejsou nejlepšími přáteli, jejich vztah považuje za velmi dobrý: "Se Sebem samozřejmě úzce spolupracujeme už hodně dlouhou dobu. Nemyslím si, že by to někdo tak dlouho předpokládal, takže to je možná trochu překvapení.
Není moc týmových kolegů, kteří by spolu zůstávali ve Formuli 1 tak dlouhou. Prokázalo se to být jako úspěšné partnerství, oba pracujeme velmi tvrdě s klíčovými technickými členy týmu, funguje to účinně.
Jsme stále velmi soupeřivý, jakmile se dostaneme na dráhu, o tom žádná - obzvlášť v roce 2010 a letos. Minulý rok mezi mnou a Sebastianem moc závodění nebylo, ale v letech 2009, 2010 a letos došlo k několika skvělým bitvám.
Pro tým to je příjemné, někdy také stresující, protože pro nás oba není jednoduché být na čele, čemuž já rozumím, protože oba někdy myslíme na sebe. Nakonec však víme, že musíme dostat vozy do cíle a získat pro nás a pro tým ten nejlepší výsledek."
Podání ruky po Vettelově letošním vítězství v Bahrajnu (foto: Red Bull Racing)
A co plánuje po roce 2013? "Tato otázka mi je pokládána poslední čtyři roky a má odpověď zůstává stejná. Jedná se o sport, ve kterém na čele roštu záleží na výsledcích, takže mám budoucnost ve svých rukou. Je na mě, abych na dráze dosahoval výsledků."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.